به گزارش ایرنا، یکی از این تولیدکنندگان که نخواست نامش فاش شود، بیان کرد: پشتیبانی امور دام، استانداری و بازرگانی در استان مرکزی قیمت فروش را برای مرغداران استان هر کیلوگرم 95 هزار ریال تعیین کرده اند در صورتی که قیمت تمام شده تولید این محصول برای تولیدکنندگان حدود 110 هزار ریال است.
وی ادامه داد: قیمت مرغ اکنون در استان های کشور مختلف است در صورتی که توسط مسئولان این استان برای تولید این ماده خوراکی، تعیین قیمت می شود.
این تولیدکننده مرغ استان مرکزی خاطرنشان کرد: مرغ تولیدی پس از کشتار توسط برخی واسطه ها به استان های دیگر می رود و سود حاصل از آن نصیب آنان می شود و مرغداران با مشکلات جدی روبرو شده اند.
وی، افزایش قیمت و کمبود نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان و قیمت 50 هزار ریالی جوجه را از جمله مهمترین عوامل افزایش قیمت تولید در استان مرکزی عنوان کرد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس ستاد تنظیم بازار استان قیمت مرغ زنده در استان 95 هزار ریال، قیمت فاکتور 129 هزار ریال و مصرف کننده 134 هزار ریال تعیین شده است.
«حمیدرضا اخوان» افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار تا تامین مرغ مورد نیاز استان با قیمت مصوب این محصول به سایر استان ها ممنوع است.
وی ادامه داد: مرغداران با حضور مقابل استانداری مرکزی خواستار لغو این ممنوعیت و ارسال مرغ به خارج از استان بودند که در نشست مسئولان با آنان در محل استانداری با این مهم مخالفت شد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یاد آور شد: مرغداران این استان برای لغو این محدودیت از 2 شب گذشته در روند ارسال مرغ به کشتارگاه ها ممانعت کرده اند که در صورت ادامه این مهم، با ورود دادستانی و تعزیرات پیگیری های لازم در دستور کار قرار می گیرد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.