«علی زندی‌فر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع تصرف حریم جاده های استان مرکزی با تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده 100 متری بعد از حریم، جمع‌آوری و رفع حصار کشی زمین توسط متجاوزان در این محدوده، جمع آوری تابلوهای اختصاصی و تبلیغاتی غیرمجاز در حریم جاده ها، انسداد و از بین بردن جاده های دسترسی غیرمجاز، رفع حفاری‌های داخل حریم جاده و از بین بردن فضاهای سبز کاشته شده در داخل حریم مصوب انجام شده است.
وی ادامه داد: شهرستان اراک با رفع تصرف یکهزار متر مربع در 10 مورد بیشترین میزان آزاد سازی حریم جاده ها را در این مدت داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: 500 مترمربع از رفع تصرف حریم جاده های استان در قالب پنج مورد در شهرستان ساوه، 400 متر مربع شهرستان خمین، 400 مترمربع خنداب، 300 مترمربع فرمهین، 200 مترمربع در دلیجان و 100 مترمربع در غرق‌آباد امسال رفع تصرف شده است.
زندی‌فر یاد آور شد: 6 هزار و 200 مترمربع از حریم جاده های استان مرکزی نیز سال گذشته رفع تصرف شد که شهرستان اراک با یکهزار و 500 مترمربع و زرندیه با یکهزار و 200 مترمربع به ترتیب رتبه اول و دوم را در این زمینه داشتند.
وی ادامه داد: هزینه رفع تصرف حریم‌ جاده های استان مرکزی در سال گذشته معادل 68 میلیون و 330 هزار و 200 ریال بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان مرکزی گفت: هفت هزار و 500 متر از حریم جاده های استان مرکزی در سال 95 و 32هزار متر مربع نیز در سال 94 رفع تصرف شده است و شهرستان اراک در این سال ها رتبه نخست را داشته است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.