«علی زندی فر» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود بارش برف تمامی جاده های استان اکنون باز است و تردد در آن ها جریان دارد اما ،در مناطق سخت گذر، گردنه ها و نواحی کوهستانی رانندگان باید با زنجیر چرخ برانند.
وی توضیح داد: شهروندان با توجه به تداوم بارش برف، احتمال کولاک و لغزندگی جاده ها باید از سفر های غیر ضروری خودداری کنند و در صورت لزوم سفر نیز لوازم گرمایشی، مواد خوراکی، تجهیزات ایمنی و پتو همراه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: بارش در جاده های خمین، شازند، تفرش و دلیجان به صورت برف و در سایر شهرستان های استان باران است.
زندی فر گفت: 57 گروه راهداری متشکل از 323 دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین، 350 نفر راهدار، 24 راهدارخانه ثابت و 10 راهدارخانه سیار در جاده های استان مرکزی وظیفه خدمت رسانی به مسافران را برعهده دارند.
به گزارش روز پنجشنبه هواشناسی استان مرکزی، پهنه این استان امروز متاثر از سامانه بارشی قوی است و پیش بینی می شود که سرعت وزش باد در برخی از نقاط به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت برسد.
این گزارش حاکی از آن است که مناطق کوهستانی و سردسیر استان مرکزی نیز در روز پنجشنبه با احتمال کولاک برف مواجه هستند.
طبق گزارش هواشناسی فعالیت سامانه بارشی به صورت باران و برف تا شنبه به صورت متناوب خواهد بود و پدیده افت دما 10 تا 14 درجه نیز در این منطقه رخ می دهد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.