«مجید نصیری» روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعهد امسال مهارت آموزی در بخش برادران 61 هزار و 530 نفر ساعت و در بخش بانوان 31 هزار و 884 نفر ساعت بوده که به ترتیب 70 و 88 درصد تعهد تکلیفی تحقق یافته است.
وی اظهار داشت: یک هزار و 656 نفر دوره مهارت آموزی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان ارائه شده است.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خمین گفت: 6 کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای در 30 رشته، در حوزه برق صنعتی، اتو مکانیک، تراشکاری جوشکاری، عمران و معماری و 20 آموزشگاه آزاد در خمین فعال است.
رئیس مرکز فنی حرفه ای خمین با بیان اینکه، 33 نفر تحت پوشش طرح کارورزی در محیط کار قرار گرفتند افزود: تعهد تکلیفی این شهرستان 86 نفر است و تاکنون حدود 50 درصد این تعهد محقق شده و نیازمند همکاری اصناف و صنایع است.
نصیری بیان کرد: 153 نفر دوره و 154 هزار و 34 نفر ساعت مهارت آموزی در صنایع و بنگاه های اقتصادی و 45 نفر دوره با سه هزار و 282 نفر ساعت برای کاهش آسیب های اجتماعی ویژه معلولان و معتادان بهبود یافته ارائه شده است.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خمین افزود: 512 گواهی نامه ساختمان و 112 فقره تاییده جواز کسب از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان صادر شده است.
نصیری بیان کرد: هفت دوره آموزشی نیز برای کسانی که برای نخستین بار برای اخذ پروانه مهارت ساختمان اقدام کردند، با 202 نفر دوره برگزار شد.
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خمین گفت: نیمی از مهارت آموزان متقاضی کار خمین پس از گذران برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند.
وی افزود: تناسب نداشتن آموزش‌ها با نیاز بازار کار یکی از عوامل بیکاری است و برای حل این معضل در خمین تلاش شده که دوره های استاندارد و مهارت آموزی هدفمند ارائه شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.