به گزارش ایرنا، «احمد طهرانی» روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: روستاییان تمایل دارند فرزندان آن ها در روستای محل سکونت تحصیل کنند و اجرای این طرح از مهاجرت جلوگیری کرده و کیفیت آموزشی را بالا می برد.
وی تاکید کرد: تمرکز مراکز آموزشی مناطق روستایی این شهرستان در یک روستا به ویژه در دوره دوازدهم دبیرستان کیفیت آموزشی را افزایش می دهد.
فرماندار خمین یادآور شد: پیگیری مشکلات مراکز آموزش باید بر اساس کیفیت آموزشی اولویت بندی شود و این معضلات تنها به کمبود اعتبار ختم نمی شود بلکه ضعف عملکرد نیروی انسانی در بروزآن ها تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: مدارس روستایینیازمند مدیریت قوی و برنامه های کارآمد آموزشی است تا بتواند از کمترین فضای فیزیکی بهترین بهره را ببرد.
فرماندار خمین ادامه داد: کمک خیران برای تعمیر و تجهیز مراکز آموزشی در روستاها نیاز است.
طهرانی تاکید کرد: تکلیف املاک تجاری آموزش و پرورش خمین باید تا پایان امسال مشخص شود چرا که املاک تجاری نقش تاثیرگذاری در درآمدزایی و حل مشکلات منابع مالی این نهاد آموزشی و تربیتی دارند.
وی خاطرنشان کرد: ارزیابی در هیات امنایی شدن مراکز آموزشی متقاضی نیز باید انجام شود و با تشخص اولیای مدرسه از بیشترین تخفیف برای دانش آموزان نیازمند استفاده شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: این شهرستان کمبود نیروی انسانی متخصص ندارد اما در زمینه منابع مالی مشکلات متعددی دارد.
«عبدالرضا پیرحسین لو» افزود: منابع مالی را می توان از طریق تجاری سازی املاک آموزش و پرورش این شهرستان تامین کرد.
وی ادامه داد: یکهزار و 340 متر از املاک آموزش و پرورش شهرستان می توانند به املاک تجاری تبدیل شوند و برای این نهاد تربیتی درامدزآیی داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: 531 مرکز آموزشی در خمین وجود دارد که 191 مدرسه به نگهداری نیاز دارند و باید تاسیسسات گرمایشی و سرمایشی آن تعمیر شود.
پیر حسین لو با اشاره به فعالیت 15 مدرسه هیات امنایی در خمین گفت: این مدارس شامل هشت واحدابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و سه مرکز آموزشی متوسطه دوم است که به دلیل رقابت پذیری آموزش با کیفیت ارایه می دهند.
وی اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت برنامه های فوق برنامه مراکز آموزشی و کاهش هزینه ها این برنامه ها به شکل متمرکز و با تفکیک جنسیت در یک مرکزآموزشی عادی برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین ادامه داد: برنامه های فوق برنامه در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مدارس شهرستان و در درس های هدف که از میانگین استانی کمتر است اجرا می شود.
18 هزار دانش آموز در 253 مرکز آموزشی شهرستان خمین تحصیل می کنند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.