به گزارش ایرنا، « محمد تقی ابوالحسنی » روز یکشنبه در نشست مشترک شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان های استان مرکزی با استاندار این استان افزود: سهم استان مرکزی بر اساس مشمولان از این اعتبارات مشخص است که به دلیل برخی مشکلات مالیاتی و مسائل به وجود آمده برای شرکت های تعاونی سهام عدالت، تاکنون پرداخت نشده است.
وی ادامه داد: 370 میلیارد ریال در سال های گذشته به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان های کشور اختصاص یافت که حدود 10 میلیارد ریال این اعتبارات به استان مرکزی تخصیص داده شد.
دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور یاد آور شد: 49 میلیون نفر اکنون در قالب 343 شرکت تعاونی فعال شهرستانی و 30 شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در استان های کشور ساماندهی شده است.
ابوالحسنی گفت: 930 هزار نفر از مشمولان سهام عدالت کشور در قالب 10 شرکت تعاونی شهرستانی و یک شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان مرکزی وجود دارد که شهرستان اراک با 373 هزار نفر بیشترین و شهرستان آشتیان با 21 هزار نفر کمترین مشمولان را در این استان به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش ارزش سهام عدالت افراد به 35 میلیون ریال اکنون سرمایه شرکت های تعاونی شهرستانی سهام عدالت استان مرکزی به سه هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.
دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور خاطر نشان کرد: بر اساس قرارداد بین سازمان خصوصی سازی و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت، شرکت های تعاونی شهرستانی مالک اصلی سهام عدالت بوده و در صورت جمع آوری این شرکت ها باید سرمایه این شرکت ها بر اساس قانون تعیین و تکلیف شود.
ابوالحسنی گفت: اکنون لایحه ای از طرف دولت برای تغییر قانون و جمع آوری شرکت های تعاونی شهرستانی سهام عدالت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که تا تغییر قانون برای تعیین و تکلیف این سرمایه ها، این شرکت ها قابل جمع آوری نیستند.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه دولت مقرر شده تا شرکت تعاونی شهرستانی سهام عدالت جمع آوری و فعالیت های این شرکت ها توسط سازمان خصوصی سازی انجام شود.
« سید علی آقازاده » افزود: برای انتقال فعالیت های شرکت های تعاونی شهرستانی سهام عدالت به سازمان خصوصی سازی نیاز است راهکار مناسب برای تسویه و رفع مشکل مالیاتی این شرکت ها اندیشیده شود.
وی ادامه داد: همچنین نیاز است با ارائه راهکار مناسب بتوان از کارکنان این شرکت ها در شرکت هایی که سهام آنها مربوط به سهام عدالت است بهره گیری کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سال 95، 10 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات اختصاص یافته به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان های کشور به این استان اختصاص یافت که 100 درصد این اعتبارات در استان جذب شد.
« حسن میرزاخانی » افزود: 97 و هفت دهم درصد از این اعتبارات به تعاونی های سهام عدالت شهرستانی استان مرکزی و بقیه آن به فعالیت های پژوهشی در استان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: 250 میلیارد ریال توسط هیات دولت برای پرداخت به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستان های کشور تخصیص یافته است که با پرداخت این اعتبارات بدهی این تعاونی ها تا پایان سال گذشته تسویه می شود.
مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 930 هزار مشمول سهام عدالت در این استان وجود دارد که در قالب 10 تعاونی سازماندهی شده اند.
« شمس الدین بیگی » افزود: 10 میلیارد و 200 میلیون ریال در سال های گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت که 97 و هفت دهم درصد این اعتبارات با وجود همه مشکلات در استان جذب شده و از سه سال گذشته تا کنون اعتباری به این استان اختصاص نیافته است.
وی مشکل مالیاتی را یکی از مشکلات این اتحادیه عنوان کرد و گفت: 300 میلیون ریال در شهرستان اراک برای این اتحادیه مالیات وضع شده است و استان مرکزی تنها استانی است که برای این اتحادیه مالیات وضع شده است.
970 هزار نفر در قالب 10 شرکت تحت پوشش اتحادیه سهام عدالت استان مرکزی قرار دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.