به گزارش ایرنا، « سلیمان پاک سرشت» عصر چهارشنبه در نخستین نشست شورای مهارت استان مرکزی در اراک افزود: آموزش های مهارتی خلاء توسعه پایدار را رفع می کند و کمبود جامعه در خصوص نیروی کار، بازدهی و بهره وری نیروی اشتغال را نیز جبران می کند.
وی بیان کرد: آموزش های مهارتی در کشورهایی که از بحث توسعه سبقت گرفته اند به عنوان کلیدی ترین ابزار اصلاح فرایند توسعه، مطرح است.
معاون وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آموزش در کشور آنچنان که باید نتوانسته اثربخشی خود را نشان دهد که مصداق آن وجود فارغ التحصیلان بیکار است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: تصور از آموزش مهارتی در کشور آن است که این آموزش ها صرفا مربوط به افرادی است که نمی توانند به دانشگاه راه یابند و باید به نوعی سرگرم شوند و این نقص فرهنگی آسیب های خانمان براندازی داشته است.
پاک سرشت بیان کرد: باید این تصور در جامعه اصلاح شود و این مهم به عنوان نخستین ماموریت در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: آموزش های مهارتی علمی است که به توسعه کمک می کند و منجر به ایجاد ثروت می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: شورای مهارت وظیفه و رسالت خطیری در ارائه آموزش های مهارتی دارد و این شورا مربوط به آموزش فنی و حرفه ای نیست و در حوزه برنامه ریزی آموزش مهارتی استان ها فعالیت می کند.
پاک سرشت بیان کرد: ایجاد هماهنگی بین تمام ارائه دهندگان آموزش های مهارتی، جهت دهی به اهداف برنامه های آموزشی ارائه شده، استفاده بهینه از منابع و امکانات دستگاه های مداخله گر در امر مهارت آموزی و بهبود آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین و ظرفیت سازی در منطقه از مهمترین اهداف این شورا است.
وی، تقویت، توسعه و انسجام و هماهنگی جهت حضور بخش غیردولتی، آینده پژوهی مشاغل مورد نیاز، ایجاد عدالت آموزشی، ترویج و توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی و مدیریت ساماندهی پتانسیل و ظرفیت های موجود را از دیگر اهداف شورای مهارت بیان کرد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: مهارت آموزی بهترین راه برای رسیدن به شغل پایدار در جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
«سید علی آقازاده» افزود: تشکیل شورای مهارت در استان مرکزی یکی از نیازها بود و باید در این شورا آموزش های مهارتی بر اساس نیازهای استان مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: آموزش های مهارتی در روستاها و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت آموزش فنی و حرفه ای از چند دهه قبل در این استان وجود داشته و امکانات خوبی در این راستا ایجاد شده اما بسیاری از مردم و به ویژه جوانان آشنایی لازم در خصوص ارائه این آموزش ها را ندارند.
آقازاده اظهار کرد: آموزش های مهارتی باید در مدارس و دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: شورای مهارت در استان مرکزی باید پایه گذار فعالیت های مناسبی در رشته های مختلف باشد.
استاندار مرکزی افزود: دبیرخانه شورای مهارت در استان مرکزی هر چه سریعتر با مسئولیت اداره کل فنی و حرفه ای تشکیل شود.
آقازاده گفت: این شورا تا پایان سال جاری باید 2 نشست با ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی برگزار کند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.