به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله فرحزاد» روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در اراک افزود: آشنایی مردم با روش زندگی امام حسین (ع) و سایر بزرگان دینی عاملی است که رفع فساد و مشکلات اقتصادی در جامعه را به همراه داشته و باید از این فرصت نهایت بهره را در اصلاح مشکلات داشت.
وی ادامه داد: در سیره و روش اهل بیت (ع) به تربیت دینی و اعتقاد مردم توجه زیادی شده است و تا زمانی که این مهم مورد توجه قرار نگیرد نمی توان مشکلات اقتصادی را به صورت ریشه ای حل کرد.
این کارشناس مذهبی رسانه ملی یادآور شد: اگر چه نواقصی در حوزه مدیریتی وجود دارد اما برخی از مشکلات که امروز جامعه با ان دست به گریبان است از احتکار، بی اخلاقی و ضعف تربیتی ناشی می شود.
حجت الاسلام فرحزاد عنوان کرد: با اتحاد و همبستگی مردم با مسئولان و شناخت و به کار گیری الگوهای رفتاری بزرگان دینی می توان از توطئه ها عبور کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری برخی مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در جامعه افزود: آموزش های بهداشتی قبل از ازدواج به صورت اجباری برای زوج های جوان در کشور برگزار می شود و برگزاری آموزش های آداب زندگی و نحوه برخورد زوج ها با یکدیگر که کاهش طلاق و معضلات اجتماعی برای جامعه را به همراه دارد نیز باید به آن پیوست شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک نیز در این نشست گفت: ترویج مباحث دینی و برگزاری برنامه های اخلاقی برای تحکیم هرچه بیشتر امامت و ولایت در جامعه و رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه باید در دستور کار مبلغان دینی در ماه محرم قرار گیرد.
حجت الاسلام «نعمت الله سرلکیان» افزود: روحانیان باید در ایجاد همگرایی برای فائق شدن بر مشکلات بهره ببرند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه ایجاد آرامش از وظایف مهم روحانیت در استان مرکزی و کشور است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک خاطر نشان کرد: می طلبد که روحانیون در ماه محرم نگاهی به آسیب های اجتماعی داشته و از این با تبیین مشکلات اجتماعی و فرهنگی برای مردم زمینه رفع مشکلات جامعه را فراهم کنند.
یکهزار و 500 هیات مذهبی در نقاط مختلف استان مرکزی سازماندهی شده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.