به گزارش ایرنا، فاصله بین مرگ و زندگی برای رضای نوجوان آن روزها که اکنون به دوران جوانی پا گذاشته در چند سال اخیر به دلیل اقدامی ناخواسته و متهم شدن به قتل یکی از دوستان نزدیکش بسیار کوتاه بود اما پایان نیافت و اینجاست که می گویند عمر و زندگی دست خداست.
رضا اگر چه سال ها پشت میله های زندان ماند اما امیدش به پروردگار و البته مردمی مهربان که در آنسوی دیوارهای زندان برایش سنگ تمام گذاشتند و آستین بالا زدند تا بتوانند با قلب های بخشنده شان، او را به زندگی بازگردانند، قطع نشد و شاید همین نوعدوستی مردم ساوه و ایرانیان از نقاط دور و نزدیک کشور بود که چند ماه پیش تیتر مصاحبه ایرنا با مادر سختی کشیده این جوان چنین بود: «رضا را به زندگی بازگردانیم»
خانم لیلا فلاح گرایلو مادر «رضا شهابی »عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، خبر خوش آزادی وی را اعلام کرد.
وی گفت: بعد از سال ها انتظار و دلواپسی بالاخره به لطف خداوند متعال و الطاف بیکران مردم نوعدوست ساوه و سایر ایرانیان ساعت 17 امروز (یکشنبه یازدهم شهریور) رضا آزاد و کابوس ها تمام شد.
خانم گرایلو از همه مردمی که برای جمع آوری مبلغ 230 میلیون تومان دیه سنگ تمام گذاشتند و نیز از رسانه ها به خصوص خبرگزاری ایرنا و رسانه های فعال ساوه در فضای مجازی که برای آزادی فرزندش مساعدت کردند، قدردانی کرد.
مادر رضا همچنین از خانواده مقتول اظهار قدردانی کرد و گفت: خانواده آن مرحوم بسیار بزرگوار و دارای قلبی مهربان و نوعدوست هستند و در حق فرزندم بزرگترین لطف را داشتند.
ایرنا در 23 خرداد سال جاری گفت و گویی با مادر رضا شهابی انجام داد و مشکلات و آلام این مادر و خانواده اش را در گزارشی بازتاب داد که خوشبختانه نقش مهمی در جلب توجه مردم به مشکلات این خانواده و جوان گرفتار در چنگال اعدام ایفا کرد.
ساعت پنج عصر یکشنبه یازدهم شهریورماه 97 نقطه عطفی در زندگی رضا شهابی خواهد بود که به مثابه تولدی دوباره برای اوست.
رضا شهابی در سن 17 سالگی بر اساس شواهد و قرائن از سوی دادگاه به دلیل ارتکاب قتل به قصاص محکوم شده بود که با پرداخت دیه و رضایت خانواده مقتول، زندگی دوباره یافت.
گزارش از یحیی معماری
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.