به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمود شالویی روز چهارشنبه در ساری با اعضای شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران و مدیریت شهرک ساحلی هایگاشن دیدار کرد و افزود: دوستی،تعامل وصمیمیت مردم ایران با ارامنه در دنیا بی نظیر است.
وی افزود: وجود کلیساهای تاریخی در ایران بیانگر دوستی متقابل ارامنه و مسلمانان در سایه جغرافیایی کهن و با هویت به نام ایران است.
وی با بیان اینکه اسلام و تشییع دین مهربانی و عطوفت است و برای سایر ادیان احترام و محبت قائل است، افزود: ارامنه در ایران با وجود تبلیغات گسترده و سیاه نمایی های معاندان درکمال ارامش و مهربانی زندگی می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به جایگاه فرهنگ و هنر در میان ارامنه اشاره کرد و گفت: هنرمندان ایرانی ارامنه، خالق اثارفاخری در عرصه های مختلف هنری هستند.
شالویی همچنین در این دیدار برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک با شورای خلیفه گری ارامنه در شهرک هایگاشن اعلام امادگی کرد.
** آرامش ارامنه در ایران و تعجب واتیکان نشینان
در این نشست خانم 'ملینه خالاتیان ' عضو شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک گفت: این شورا در سفرهای خود به واتیکان، آزادی و آرامش ارامنه در ایران را کم نظیر عنوان کرده است که برای اعضای واتیکان جای تعجب داشت، زیرا تبلیغات مسموم کننده سیاست مداران که در سراسر کشور های غربی علیه ایران رواج دارد مانع از دیدن واقعیت ایران برای آنها می شود.
وی اظهار کرد: ارامنه کاتولیک در مازندران و ایران در فضایی توام با دوستی و محبت به فعالیت های اقتصادی ،فرهنگی و خیریه مشغولند و در برخی مواقع این مهم را با همراهی مسلمانان انجام می دهند.
خالاتیان با بیان قابلیت های گردشگری شهرک ساحلی 'هایگاشن' برای گردشگران خارجی افزود: هایگاشن در ابعاد جهانی شناخته شده است و می تواند در صنعت گردشگری نقش پررنگی داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید واقعیت های ایران و داشته هایش در تمام زمینه ها از جمله همجواری دینی را در قالب گردشگری به جهانیان معرفی کرد.
شهرک هایگاشن یکی از مناطق توریستی و گردشگری مازندران در شهرستان نور واقع شده است .
همچنین وجود کلیسای کاتولیک ' آنتوان مقدس ' در این شهرک اهمیت مذهبی و فرهنگی ویژه ای به این منطقه داده است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.