به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری با اشاره به سالگرد برپایی نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی ، بررسی سیاست های جهانی یک هفته ، دشمن شناسی ، ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب را از خدمات ائمه جمعه اعلام کرد.
وی همچنین از خنثی کردن نقشه های دشمنان ، اشتغالزایی ، بهبود بیماران ، احداث مسکن و ارائه کلیه خدمات به شهروندان به عنوان دیگر خدمات امامان جمعه نام برد و افزود : خدمات آنان حتی برای دشمنان نظام پوشیده نیست.
طبرسی از نماز جمعه به عنوان تجمع انسان های موحد و انقلابی یاد کرد و برگزاری نماز جمعه مستقل و آزاد را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت : ایران تنها کشوری است که این آیین عبادی سیاسی بدون وابستگی دولت برگزار شده و امکان به چالش کشیدن مسئولان در آن وجود دارد.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با بیان اهمیت نماز جمعه ، افزود : این آیین عبادی سیاسی تنها نمازی است که به عنوان ذکرالله از آن یاد شده و امامت این تجمع مذهبی تنها از سوی ولایت فقیه انتخاب می شود.
وی همچنین به اظهارات رییس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت : اظهارات آنها سخیفانه بود و این ادعاهای واهی برای مردم ایران اسلامی تازگی نداشته و هرگز تحت تاثیر قرار نمی گیرند.
طبرسی پاسخ رییس جمهوری کشورمان را ' هوشمندانه ' توصیف کرد و افزود : در طول 40 سال اخیر چند رئیس جمهوری اعم از دمکرات و جمهوری خواه سر کار آمدند و همگی موضع ضد ایرانی داشتند اما به لطف رهنمودهای ولایت فقیه و روحیه مردم خدا جوی و انقلابی شکست خوردند.
خطیب جمعه ساری همچنین از واکنش سردار سلیمانی تمجید و از آن به عنوان ' پاسخ کوبنده به سخنان کودکانه و ابلهانه ' یاد کرد و گفت : من هم زبان او و هم بازوان او را می بوسم.
امام جمعه ساری همچنین از دولت خواست تا برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با مفسدان اقتصادی به طور جد برخورد کند.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.