به گزارش خبرنگار ایرنا ، همایش تجلیل از مقام معلم و معلمان برتر استان مازندران با حضور جمع کثیری از معلمان استان مازندران ، مسئولان استانی و شهرستانی ، قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و ولی الله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در مجتمع فرهنگی آموزشی بادله ساری برگزار شد .
گفتنی است که بیش از 550 معلم استان مازندران طی مراسم در شهرستان و مناطق خدمت خود تجلیل شدند که 53 نفر از این تعداد به عنوان معلمان برتر استان تجلیل شدند .
مازندران استانی برتر در آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت : استان مازندران در تمامی زمینه های آموزشی در جمع استانهای برتر کشور است .
عسگری نیکزاد افزود : امروز کسب رتبه دوم المپیک کشوری ، رتبه چهارم کنکور سراسری ، رتبه سوم هدایت تحصیلی ، رتبه سوم در امتحان نهایی و رتبه سوم در پوشش تحصیلی تنها بخشی از دست آوردهای خانواده آموزش و پرورش استان مازندران است.
وی همچنین اضافه کرد : در هفته ای که با نام هفته معلم گذشت بیش از 500 معلم برتر استان تجلیل شدند که بر اساس نظر سنجی از دانش آموزان ، اولیا و معلمان دیگر و هچنین بر اساس بررسی عملکرد معلم انتخاب می شوند.
نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر قرار است تغییری در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود گام نخست آن اولویت بخشی بودجه ای آموزش و پرورش نسبت به دیگر دستگاه های کشور است .
قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه رویکردها نسبت به آموزش و پرورش باید امروز تغییر کند، ادامه داد : شعار دادن و بسنده کردن به جملات کلیشه ای در روز 12 اردیبهشت کفایت نمی کند و همه نهادها از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی باید برای رفع نیاز این قشر به طور جدی پای کار باشند .
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به ارائه طرح 10 ماده ای به مجلس اشاره کرد و گفت : بر اساس این طرح شرکت های زود بازده و بانک های پایه باید یک درصد از هزینه های خود را به حساب آموزش و پرورش واگذار کنند.
وی افزود: این طرح از سوی کمیسیون برنامه و بودجه در حوزه پشتیبانی و مالی رد شد و مجددا از سوی کمیسیون مشترک پیگیری و ارایه شد که اگر تصویب شود کمک خوبی به آموزش و پرورش برای تامین دغدغه های مالی آن خواهد کرد.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : عمده ترین مشکل آموزش و پرورش کشور این است که 23 نوع مدرسه در کشور داریم و اگر قرار بر اصلاح عدالت و رفع تبعیض بشود باید از اینجا شروع شود.
لاشکی با انتقاد از رواج انواع مدارس در کشور افزود : این میزان مدارس متنوع در هیچ جایی از دنیا مرسوم نیست که منجر به هدر رفت منابع و همچنین فقدان برنامه ریزی متمرکز برای مدارس و نظام آموزشی خواهد شد.
وی با اشاره به وجود 100 مدرسه در کشور با یک دانش آموز ، تاکید کرد : پوشش امکانات تحصیلی در کشور در سطح خوبی قرار دارد اما باید کیفیت آموزش و نتیجه آموزش را به سطح بالاتری ارتقا دهیم .
نماینده مردم نوشهر و چالوس ادامه داد : براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 قریب به 9 میلیون نفر بیسواد بالای 6 سال در کشور داریم اما جمهوری اسلامی پیشتاز در مبارزه با بیسوادی است و قرار نیست این مطلب شعاری باشد.
آموزش و پرورش استان مازندران حدود 39 هزار نیروی فعال دارد که از این تعداد 24 هزار نفر معلم هستند که در سراسر استان مشغول تدریس به بیش از 530 هزار دانش آموز مازنی هستند .
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.