به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین رنجبران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری افزود که 180 مرکز بهداشت روستائی و 90 مرکز بهداشت شهری هم در مازندران در حال ارائه خدمات سلامت به مردم استان هستند.
وی تعداد آمبولانس های فعال در استان را 126 دستگاه اعلام کرد و گفت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به استثنای تشکلات نظامی تنها نهادی است که مجهز به بالگرد است و با یک فروند بالگرد در شرایط مورد نیاز به شهروندان خدمات می دهد.
او با اعلام این که تعدادی آمبولانس اتوبوسی (اتولانس) و موتورسیکلت آمبولانسی (موتورلانس) هم برای مداوای سرپایی بیماران در نظر گرفته شده است ، افزود که در حاضر 40 بیمارستان در مازندران وجود دارد .
رنجبران گفت : 25 بیمارستان فعال در مازندران متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ، پنج باب مربوط به تامین اجتماعی ، سه باب متعلق به نیروهای مسلح و هفت بیمارستان دیگر هم متعلق به بخش خصوصی است .
وی شمار پرسنل درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی را 20 هزار نفر اعلام کرد و افزود که این نیروها با 379 مدیریت ستادی و محیطی راهبری می شوند .
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر این که این دانشگاه در حال حاضر به استان های همجوار هم خدمات دهی می کند ، گفت : دانشجویان در این دانشگاه در 102 رشته تحصیلی عمومی و تخصصی و چهار رشته فوق تخصصی مشغول تحصیل هستند.
وی افزود : در حال حاضر تمامی بیماری های واگیر دار در استان تحت کنترل است و بندرت کسی از اینگونه بیماری ها فوت می کند.
او بیماری های غیر واگیر دار را یک معضل جهانی دانست و گفت : متاسفانه کم تحرکی و وابستگی به زندگی ماشینی در اینگونه امراض بسیار موثر است.
رنجبران گفت : میانگین سن ایرانیان از 53سال او انقلاب به 75سال در حال حاضر افزایش یافت.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.