طی بررسی های به عمل امده 631 آرایشگاه زنانه درشهرستان قائمشهر فعالیت دارد که از این تعداد 38 واحد بدون مجوزهستند.
آرایشگاه ها اگر چه مکانی برای زیباسازی افراد تلقی می شوند اما امروزه علاوه بر استفاده لوازم آرایشی و بهداشتی بدون برچسب سلامت در برخی از آرایشگاه ها همچنین فروش این لوازم باعث شده تا مردم متضرر اصلی باشند.
برخی شهروندان قائمشری با اعلام اینکه ما تنها خریدار هستم و اطلاعی از قاچاقی بودن محصولات آرایشی نداریم خواهان بازرسی های بیشتر از سوی ادارات ذیربط برای جلوگیری از کارهای غیر مجاز آرایشگاه ها در سطح این شهرستان شده اند.
یکی از بانوان قائمشهری روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه بیشتر مواقع شاهد هستم لوازم آرایشی ، بهداشتی در آرایشگاه ها به فروش می رود ، افزود : من بسیاری از مواقع وسایل مورد نیاز خود را از این آرایشگاه ها تامین می کنم ، ولی اینکه آیا این محصولات قاچاق است یا خیر من به عنوان یک مشتری از آن اطلاعی ندارم .
وی تصریح کرد : جواب این سوالات را باید واحد صنفی و مرکز بهداشت بدهند این درحالی است که اکثر آرایشگاه ها در واحد صنفی خود در کنار کار آرایشگری مبادرت به خرید و فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با مارک های خارجی می کنند.
کارشناس کنترل مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه اکثر آرایشگاه ها که دارای پروانه کسب هستند نسبت به فروش و استفاده از لوازم بهداشتی قاچاق اقدام می کنند ، افزود : طی بازدید به عمل آمده لوازم آرایشی که فاقد برچسب سلامت بوده اند ، نسبت به توقیف این اموال اقدام کرده ایم .
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد بیشماری از این اقلام را ضبط کرده ایم ، گفت : این اقلام را به اداره اموال تملیکی تحویل و با دریافت قبض انبار به تعزیرات حکومتی ارسال کرده ایم .
لاله کاکوئی با اشاره به اینکه لوازم آرایشی با برند خارجی باید برچسب کنترل اصالت و سلامت داشته باشد ، گفت : همچنین لوازم آرایشی با برند داخلی باید برچسب بهداشت ساخت ، داشته باشند.
کارشناس کنترل مواد غذائی ، آرایشی و بهداشتی همچنین با بیان اینکه استفاده از لوازم آرایشی غیرمجاز در آرایشگاه ها سلامت فرد را تهدید می کند ، افزود : این لوازم عوارض جبران ناپذیری از جمله پوستی ، ریزش مو و مشکل کبدی را به همراه دارد .
به گفته کاکوئی استفاده از لوازم آرایشی قاچاق در ارایشگاه ها در درجه اول آرایشگر را متضرر و آسیب خواهد زد که این عوارض در دراز مدت بروز می کند.
کارشناس محیط شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه در برخی از آرایشگاه ها در این شهرستان فعالیت های غیرمجاز انجام می شود ، گفت : یکی از فعالیت های غیرمجاز که در آرایشگاه ها در حال انجام شدن است فعالیت ' میکروپیگمنتیشن یا تاتو ' است .
عطیه توسلی با بیان اینکه در این فعالیت به تزریق مواد رنگی زیر لایه پوستی پرداخته می شود ، گفت که اگر این مواد رنگی غیرمجاز یا شیمیایی باشد ، منجر به عوارض حساسیت پوستی در بین شهروندان خواهد شد.
وی فعالیت دیگر که در آرایشگاه ها به صورت غیرمجاز انجام می شود را فعالیت ' جوان سازی پوست یا میکرونیدینگ ' اعلام کرد و افزود : دراین فعالیت به سوزن سوزن کردن پوست پرداخته می شود تا پوست قدیم مرده و پوست جدید ایجاد شود.
کارشناس محیط شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مکان آرایشگاه ها باید استریل شده باشد ، افزود : گاهی مکان آرایشگاه ها که استریل شده نیست باعث عوارض پوستی خواهد شد .
توسلی به بحث لیزر در برخی از آرایشگاه ها اشاره کرد و گفت : لیزر باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود اما برخی از آرایشگاه ها این عمل را انجام می دهند که باعث سوختگی در ناحیه پوست می شود.
وی به بهداشت فردی در محیط آرایشگاه تاکید کرد و افزود : استفاده از روپوش ، دستکش برای صاحبان آرایشگاه حائز اهمیت است البته بهتر است خانم ها که به آرایشگاه می آیند از وسایل خود به صورت شخصی استفاده کنند تا از بیماری هایی از قبیل پوستی ، ایدز و غیره جلوگیری شود.
** ضبط 107 لوازم آرایشی قاچاق در قائمشهر
معاون فرماندار قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد آرایشگاه های زنانه در شهرستان قائمشهر را 631 واحد اعلام کرد.
عمران عباسی با اعلام اینکه از این تعداد آرایشگاه ها 38 واحد نسبت به تمدید مجوز خود اقدام نکرده اند ، افزود : طبق آخرین آمار ارائه شده ، 38 واحد آرایشگاه در این شهرستان بدون مجوز مشغول به فعالیت هستند.
وی از 200 واحد آرایشگاه زنانه که مجوزآنان صادر شده اما بلااستفاده مانده در این شهرستان خبر داد.
معاون فرماندار قائمشهر دلایل نداشتن رغبت برای گرفتن مجوز از سوی این واحدها را هزینه ، عدم دسترسی به امکانات لازم جهت دریافت مجوز اعلام کرد.
عباسی از یکهزار بازررسی از واحدهای آرایشگاه زنانه در این شهرستان خبر داد و گفت که از این تعداد بازرسی بالغ بر 400 اخطاریه کتبی به واحدها ارسال شده که تعدادی از آنان نسبت به رفع نقص واحدهای خود اقدام کرده اند.
معاون فرماندار قائمشهر از کشف و ضبط 107 قلم انواع لوازم آرایشی با ارزش 11 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و افزود : بیشترین لوازم کشف شده انواع رنگ مو ، کرم پودر ، رژ ، لاک و ریمل بوده است .
عباسی گفت : به گفته کارشناسان بهداشت ، خطرناک ترین لوازم آرایشی و بهداشتی لوازمی هستند که فاقد برچسب اصالت ، سلامت و تاریخ انقضا باشند.
وی همچنین خطرناک ترین مقوله در آرایشگاه ها را سوراخ کردن گوش ، تاتو زیبایی و لیزر اعلام کرد.
معاون فرماندار قائمشهر با تاکید براینکه بازرسی ها باید با دقت بالاتری انجام شود ، گفت که البته این امر باید همراه با آگاه سازی مردم در جامعه انجام شود.
معاون اتاق اصناف شهرستان قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این شهرستان آرایشگاه بدون اخذ مجوز نداریم ، افزود : البته حدود 60 آرایشگاه زنانه در این شهرستان که پروانه کسب آنان مهلت تمدید شان پایان یافته است باید نسبت تمدید تاریخ پروانه کسب خود اقدام کنند.
فرزین جوادیان گفت که به این واحدها اخطار خواهیم داد ، در صورت پاسخ ندادن به اخطاریه نسبت به پلمپ این واحدها اقدام خواهیم کرد.
وی در خصوص این سوال که با آرایشگاه هایی که از لوازم آرایشی قاچاق استفاده می کنند چه برخوردی دارید ، گفت که در صورت تائید از سوی اداره شبکه بهداشت بعد از یکبار تذکر نسبت به پلمپ این واحدها و لغو قرارداد اقدام می کنیم .
به گفته معاون اتاق اصناف شهرستان قائمشهر طی 2 ماه اخیر نسبت به پلمب حدود 40 آرایشگاه که خلاف اتحادیه عمل کرده اند ، اقدام شد .
خبرنگار :مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.