به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری وی افزود : در کشور ما بحث تفکیک زباله به خوبی جا نیافتاده است. مردم زباله را تولید می کنند اما بعد از تولید پسماند ها برای مدیریت زباله ها هیچ برنامه ای ندارند.

شمشیربند ادامه داد :باید فرهنگ سازی صورت بگیرد تا این طرح بیشتر به شهروندان شناسانده شود.

این مسئول با بیان اینکه همه مردم شهر ساری باید درگیر بحث تفکیک زباله از مبدا شوند،افزود : باید اتفاقی جدید در شهر بوجود بیاید و همه شهروندان و کارمندان و تمامی مردم در بحث تفکیک مشارکت داشته باشند تا در این طرح موفق شویم.

وی ادامه داد:تفکیک زباله لازمه هر شهر است و حتما باید انجام شود چون باعث کاهش شیرابه و کاهش زباله و آلودگی مجموعه شهری می شود و سلامتی شهروندان را در پی خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر ساری بر ضرورت فرهنگ سازی تاکید کرد و افزود :لازمه نهادینه شدن طرح تفکیک زباله در بین شهروندان این است که ما فرهنگ سازی درستی انجام دهیم و این موضوع را در بین شهروندان ساروی جا بیاندازیم.

وی ضمن تمجید از آموزش های روزانه کارشناسان آموزشی این سازمان در ادارات، سازمان ها و مدارس شهر ، بیان داشت : در بخش آموزشی و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا، باید از ظرفیت های سراهای تداوم نهایت استفاده را برد ، چون شهروندان زیادی روزانه در سراهای تداوم در کلاس های متعددی حضور پیدا می کنند و می شود از این طریق آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه داد.

این مسئول خواستار همکاری سازمان مدیریت پسماند با مدارس و دانشگاه ها شد و بیان کرد :باید با دانشگاه ها ارتباط برقرار کرد و مسئولین و اساتید دانشگاه را برای نهادینه کردن طرح تفکیک زباله پای کار آورد.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند باید به دانشگاه ها خوراک بدهد و آموزش های لازم را به اساتید دانشگاه ها ارائه دهند تا آن ها نیز به دانشجویان این موضوع را آموزش دهند.باید از دانشجویان و اساتید بهره برداری درستی کرد و از ایده های آنها جهت پیشبرد هر چه بهتر این طرح استفاده های لازم را ببرند.

شمشیربند در ادامه افزود :باید در مقاطع دبستان، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاهی جزوات آموزشی در خصوص مدیریت صحیح پسماند و تفکیک زباله تحویل اساتید و معلمان داد تا این موضوع به درستی نهادینه شود.

وی با ابراز رضایت از آموزش این سازمان در بین کارکنان شهرداری، اظهار داشت :اولین اقدامی برای روشن کردن ذهن مردم در خصوص این طرح، آموزش کارمندان شهرداری است.کارمندان شهرداری باید در خصوص طرح تفکیک زباله از مبدا آموزش های لازم را ببینند و اطلاعات درستی از این طرح داشته بدست بیاورند و در تفکیک زباله از مبدا مشارکت داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری خواستار پای کار آمدن تمامی مدیران شهری در جهت اجرای موفق طرح تفکیک شد و افزود: همه مناطق و سازمان های شهرداری برای اجرای موفق طرح تپش ( تفکیک پسماند شهر ) باید پای کار بیایند و مدیران شهرداری نیز باید کارکنانشان را برای مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا موظف کنند و سازمان مدیریت پسماند را در اجرای موفق این طرح همراهی کنند.

وی تفکیک زباله را برای بازارهای شهر الزامی دانست و خاطرنشان کرد :سازمان میوه و تره بار به دلیل داشتن بازارهای مختلف در سطح شهر که یک مرکز عمومی در سطح شهر است، باید در بحث مدیریت صحیح پسماند و اجرای طرح تفکیک زباله مشارکت های لازم را با سازمان مدیریت پسماند داشته باشند تا شهروندان ما متوجه شوند که در بحث مدیریت زباله ها اقدامات خوبی در شهر در حال اتفاق افتادن است.

سردار شمشیربند ضمن تشکر از مشارکت همه جانبه شهروندان در اجرای طرح های شهرداری، افزود: مدیریت شهری بدون حمایت شهروندان اقدامی نمی تواند صورت دهد و نیاز به حمایت همه جانبه شهروندان دارد. این را می دانیم که شهروندان فهیم ساروی آمادگی مشارکت در اجرای موفق طرح تپش ( تفکیک پسماند شهر ) را دارند، چون سابقه نشان داده که شهروندان ساروی در اجرای طرح های مختلف مدیریت شهری همکاری های خوبی داشته اند و اینبار نیز در اجرای هر چه بهتر طرح تفکیک زباله از مبدا مشارکت های لازم را خواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر ساری خواستار حساسیت شهروندان نسبت به بهداشت و محیط زیست شد و بیان کرد :از شهروندان فهیم ساروی خواهش داریم نسبت به بهداشت محیط زیست حساس باشند و بدانند که اجرای طرح تفکیک زباله و این تلاش های شهرداری و سازمان مدیریت پسماند در جهت سلامتی شهروندان ما است.در این اثر مثبت همه شهروندان سعی کنند شریک باشند و کمک کنند تا این طرح با موفقیت صورت گیرد.

شمشیربند از حمایت شورای شهر از طرح تفکیک پسماند خبر داد و بیان داشت: مجموعه شورا ، بنده و تمامی همکاران در شورای اسلامی شهر ساری در اجرای هر چه بهتر طرح تپش(تفکیک پسماند شهر ) سازمان مدیریت پسماند را حمایت خواهیم کرد تا این سازمان و مجموعه شهرداری با دلگرمی بیشتری برای موفق تر اجرا شدن این طرح از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

شمشیربند ضمن تمجید از اجرای موفق کمپین #من_حامی_تپش_هستم در فضای مجازی ، خاطرنشان کرد :بنده به عنوان عضو شورای اسلامی شهر ساری حامی حقیقی طرح تپش ( تفکیک پسماند شهر ) هستم و از همه مسئولین شهری و شهروندان فهیم ساروی تقاضا دارم در اجرای موفق این طرح مشارکت کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 820596
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.