شهرستان قائمشهر بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد که براساس آمارهای رسمی در هر کیلومتر مربع شهر 6 هزار و 53 نفر سکونت دارند که از این شهر به عنوان پرمتراکم ترین شهر مازندران و در سطح کشور بعد از تهران یاد می شود.
این شهرستان در حال حاضر دارای یک پارکینگ است که در هسته مرکزی شهر و نزدیک بانک ملی بزرگ واقع شده است که به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قائمشهر خیابان های اصلی همچون ساری ، بابل و تهران هر کدام باید دارای 2 پارکینگ به متراژ حداقل 3 هزار متر مربع داشته باشند . این درحالی است که در سال های نه چندان دور خیابان های ساری و بابل شهر قائمشهر دارای پارکینگ عمومی بوده که شهرداری این مکان ها را به بازار شهروند و ساختمان اداری تاکسی رانی تبدیل کرده است .
برخی از شهروندان قائمشهری با گله مندی از نبود پارکینگ درخیابان های اصلی این شهر گفته اند که در زمان اوج ترافیک جایی برای پارک ماشین نیست و به خاطر رسیدن به کارهای ضروری باید متحمل جریمه شوند.
یک شهروند قائمشهری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا ، گفت : همیشه برای پارک ماشین مخصوصا در خیابان اصلی آن هم وسط روز مشکل داریم ، زیرا اگر برای کاری ده دقیقه ای به مرکز شهر بیایم جایی برای پارک خودرو نیست.
ابوالحسنی ادامه داد: متاسفانه پارکینگ‌ خودرو در شهر قائمشهر با جمعیت بسیار بالا کم است بنابراین شهرداری و شورای شهر باید تصمیمی در این مورد اتخاذ کنند زیرا این مساله معضلی برای شهروندان این شهرستان شده است .
یکی دیگر از شهروندان گفت : شهر قائمشهر به عنوان شهر پر تراکم نیاز مبرمی به پارکینگ درون شهری دارد.
میثم ایزدی با بیان اینکه شهرسازی قائمشهر به شکلی است که در روزهای عادی هم به دلیل خیابان‌های غیر استاندارد دچار ترافیک شدیدی هستیم ، گفت : همچنین پارک ماشین در دو طرف این خیابان‌ها سبب شلوغی و ترافیک بیشتری می شود.
وی وجود پارکینگ را یکی از اصول مهم شهر سازی اعلام کرد و گفت: شهرداری ها در قبال وظایف شهری و دریافت نوسازی و عوارض باید خدمات خوبی را در اختیار شهروندان قرار دهند.
امید حقانی دیگر شهروند قائمشهری درباره مشکلات پارک خودرو در خیابان می گوید : در حال حاضر بسیاری از کسبه های خیابان اصلی خودروهای خود را جلوی مغازه هایشان پارک می کنند و در واقع جایی برای پارک خودروی بقیه شهروندان نیست .
وی با بیان اینکه با این اوصاف برای رسیدن به کار ضروری گاهی مجبور به پارک دوبل می شوم ، افزود : برای همین چندین بار جریمه شده ام درحالی که این مشکل از من شهروند نیست ، بلکه شهرداری شهر باید همت بیشتری برای احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر داشته باشد.
** رانندگان با پرداخت جریمه ، جور نبود پارکینگ را می کشند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر در خصوص کمبود پارکینگ در این شهرستان ،گفت : در قائمشهر به دلیل نبود امکانات مناسب خصوصا پارکینگ کافی ، شاهد گره ترافیک در این شهر هستیم .
سرهنگ عطاء بویه بیان کرد : نبود پارکینگ در سطح شهر مزید برعلت شده است زیرا به دلیل نبود پارکینگ راننده دچار اعمال قانون شده و خودرویش به پارکینگ انتقال داده می شود.
وی جریمه پارک دوبل برای شهروندانی که اعمال قانون می شوند را 20 هزار تومان اعلام کرد.
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در خیابان های ساری ، بابل ، تهران به دلیل نبود پارکینگ شاهد گره ترافیکی هستیم ، افزود : به اعتقادم هر خیابان نیازمند 2 پارکینگ است .
سرهنگ بویه از مسئولین خواست تا در ارتباط با بحث پارکینگ به خصوص در خیابان های شلوغ و اصلی این شهرستان اقدام کنند و گفت که حداقل در هر خیابان 2 پارکینگ با متراژ 3 هزار متر نیاز است.
وی شلوغ ترین روزهای این شهرستان که با گره ترافیکی مواجه است را روز شنبه و چهارشنبه اعلام کرد.
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قائشمهر با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده باید در این شهرستان فضای مناسبی برای شهروندان تعبیه شود تا انها به پارک خودرو خود بپردازند ، گفت :از شهروندان می خواهم تا برای ترافیک کمتر در سطح شهر برای کارهای غیرضروری کمتراز وسایل نقلیه استفاده کنند.
سرهنگ بویه دیگر مشکل این شهرستان را نبود دوربین نظارتی و ترافیکی اعلام کرد و گفت که متاسفانه در قائمشهر از داشتن دوربین مدار بسته محروم هستیم زیرا اگر دوربین در سطح شهر نصب باشد مردم کمتر قانون را زیر پا می گذارند.
رئیس راهنمایی و رانندگی قائمشهر با اعلام اینکه چهار راه ها و کمربندی ها نیازمند دوربین مدار بسته است ، افزود : مخصوصا از میدان جانبازان تا میدان طالقانی هر 500 متر باید یک دوربین نصب شود.
** تنها یک پارکینگ در قائمشهر واقع است
ایمان پویامهر عضو شورای شهر قائمشهر از وجود یک پارکینگ در در کنار مجتمع پزشکان و روبروی بانک ملی بزرگ این شهرستان خبر داد .
وی با بیان اینکه وضعیت این پارکینگ به عنوان تنها پارکینگ این شهرستان خوب است ، به خبرنگار ایرنا گفت : این پارکینگ برای رفاه حال شهروندان مجتمع پزشکان و اهالی صنف در آن منطقه تعبیه شده است .
عضو شورای شهر قائمشهر با تایید بسته بودن یکی از پارکینگ ها در این شهرستان ، گفت : این پارکینگ در پشت ورزشگاه شهید وطنی در سال 87 راه اندازی شده بود که به دلیل بسته بودن در پارکینگ متاسفانه شهروندان نتوانستند از آن استفاده ایی کنند و هم اکنون به واحد اداری تاکسیرانی شهرداری تبدیل شده است.
پویامهر با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی وقتی مکانی تعریف می شود شهرداری نمی تواند مکان جدیدی را تعریف کند مگر انکه روال قانونی خود را طی کند ، بیان کرد : درست است که شهرداری از محل این پارکینگ درآمدی کسب نکرده است ، اما شهرداری باید با روال قانونی برای تبدیل ان مکان به واحد اتوبوس رانی و تاکسیرانی اقدام می کرد.
پویامهر با تاکید براینکه باید در قبال احیا واحد اداری به جای پارکینگ کارهای قانونی ان انجام شود ، گفت : اگر بنا است تا در یک مکانی تغییر کاربری انجام شود بنابراین باید با روال قانونی و به همان اندازه در جای دیگر پارکینگ احداث کرد .
سید هادی فضلی منشی اول شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه به زودی پارکینگ مجتمع نگین شمال در خیابان کارگر به بهره برداری خواهد رسید ، گفت : بزودی طبقات منفی 1 و 2 این مجتمع با ظرفیت بیش از یک هزار و 500 خودرو برای رفاه شهروندان آغاز به کار می کند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشاردهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.