محمدحسن اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: 20 موکب برای پذیرایی از زائران حسینی درعراق توسط ستاد عتبات عالیات مازندران در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته 11 موکب افزایش یافت.
وی تصریح کرد: 50 کامیون اقلام مورد نیاز زایران اربعین حسینی(ع) شامل موادغذایی، وسایل پخت وپز، حمام سیار، پتو و موکت و سایر اقلام مورد نیاز موکب های کربلا را بارگیری و اعزام شده اند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در اربعین حسینی 30 هزار زائر در موکب های استان اسکان و 70 هزار زائر نیز تغذیه می شوند و برای اسکان زائران، 11 موکب توسط این ستاد در شهر مقدس کربلای معلی برپا می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران افزود: بیش از 850 نفر از نیروهای مردمی استان مازندران از همه اقشار از بازاری تا پزشک در میان زایران حضور دا شته و در این موکب ها در زمینه اسکان و تغذیه زائران و درمان انها همکاری می کنند و این درحالی است که سال گذشته 300 نفر اعزام شدند.
وی گفت: تاکنون مردم استان مازندران 60 میلیارد ریال به صورت غیر نقدی و 20 میلیارد ریال به صورت نقدی برای پذیرائی از زائران اربعین حسینی کمک کردند.
محمدحسن اصغری همچنین از اعزام تیم پزشکی و درمانی با بیش از 50 نفر کادر درمانی در قالب 2 موکب یکی در راه نجف به کربلا و دیگری مستقر در کربلا خبرداد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در غرب مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت : موکب باب الحوائج این منطقه در عمود 1421 مسیر نجف به کربلا آماده پذیرایی از زائران حسینی در عراق است.
محمدرضا شهریور افزود : بر اساس برنامه ریزی انجام شده این موکب با داشتن حدود 50 نفر نیروی کار از جمله نانوا، آشپز، کمک آشپز و نیروی های خدماتی لازم ، روزانه برای پذیرایی از 5 هزار زائر کربلای معلی آمادگی دارد.
وی گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده احتمالی افراد سود جو در جمع آوری نذورات، مردم می توانند کمک ها، نذورات و هدایای خود را فقط به دفتر ستاد های بازسازی عتبات عالیات در نوشهر تحویل و یا به شماره کارت 4600-9434-8110-6273 و یا شماره حساب 4151-2162-2681-31بانک انصار واریز کنند.
استان مازندران در سه سال گذشته رتبه نخست را در کمک به عتبات عالیات در کشور به خود اختصاص داده است.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.