به گزارش خبرنگار ایرنا ، در طرح بیمارستان مقیاس کوچک تمامی بخش های اداری ، مالی و درمانگاهی باید از محوطه اصلی بیمارستان خارج شود.
بیمارستان حکمت ساری نخستین بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی مازندران است که قرار است این طرح برای آن اجرا شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای رفاه استان که در محل بیمارستان حکمت ساری برگزار شد ، گفت : هم اکنون طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی در شهرستان های نکا، ساری، قائمشهر، بابلسر و چالوس پایان یافته است .
دکتر محمد خورشیدی اضافه کرد: در حال حاضر به رغم قدمت بالای ساخت بیمارستان ها ، اما وضعیت فیزیکی و محیطی بیمارستان های تامین اجتماعی تغییر اساسی کرده و مناسب سازی برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی خدمات بخش اداری و مالی و درمانگاه های بیمارستان ها باید از مجموعه بیمارستانی خارج شود، گفت: به همین منظور طرح بیمارستان مقیاس کوچک در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
خورشیدی با اشاره به اینکه بیمارستان حکمت ساری به عنوان یکی از 25 بیمارستان مدیریت درمان تامین اجتماعی کشور در این طرح مصوب شده است ، افزود : برای این منظور 2 قطعه زمین همجوار این بیمارستان به مساحت یکهزار متر مربع به ارزش 35 میلیارد ریال خریداری شده است.
وی ادامه داد : تمام شرائط برای کلنگ زنی این طرح فراهم است و بر اساس برنامه تا پایان سال آینده این پروژه باید به بهره برداری برسد.
** سرمایه گذاری یکهزار و 50 میلیارد ریالی دولت یازدهم
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت که در دولت یازدهم یکهزار و 50 میلیارد ریال برای توسعه زیرساختی و خرید تجهیزات پیشرفته پزشکی بخش درمان استان سرمایه گذاری شد.
وی افزود : 710 میلیارد ریال از این مبلغ برای راه اندازی جراحی قلب باز ، خرید دستگاه پیشرفته ام آر آی ، دستگاه سنگ شکن و توسعه برق بیمارستان ولیعصر (عج) قائمشهر هزینه شد.
بر اساس آمارهای رسمی از جمعیت حدود سه میلیون و 300 هزار نفری این استان یک میلیون و 850 هزار نفر معادل 59 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
اداره کل تامین اجتماعی مازندران تعداد 5 بیمارستان و 14 مرکز درمانی سرپایی فعال در سطح استان دارد.
همچنین 32 بیمارستان دولتی و شش بیمارستان خصوصی در سطح استان مازندران با تامین اجتماعی قرارداد دارند.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.