به گزارش خبرنگار ایرنا ، مشکل زیست محیطی در محل دپوی زباله منجر شد تا در روز شنبه شورای روستای دیوکلا سفلی ، دهیاری و هیات امنا این روستا در فرمانداری شهرستان قائمشهر گرد هم جمع شوند .
محل دپو زباله با بیش از 50 سال قدمت در حاشیه جاده قائمشهر به سیمرغ و نزدیکی روستای دیوکلا سفلی واقع شده است.
عضو شورای اسلامی روستای دیوکلا سفلی در این جلسه گفت که محل دپو زباله در این منطقه قدمتی بیش از 50 سال دارد و ابنک ، این منطقه دیگر کشش دفن زباله راندارد.
یاسن رمضانی با بیان اینکه طی این سالها ما تنها شاهد قول هایی از سوی مدیران دستگاه های ذی ربط برای رفع این مشکل بوده ایم ، افزود : طبق وعده وعیدها قرار بود تا شرکتی راه اندازی و زباله های شهری در آن مکان جمع آوری شود .
وی با اشاره به اینکه حل نشدن مشکل دفن زباله و بوی بد منجر به آزار اهالی منطقه شده است ، گفت که باوجود انکه تعداد زیادی از مسئولین از این مکان بازدید کرده اند اما تاکنون شاهد هیچ گونه خدماتی نبوده ایم .
این عضو شورای اسلامی روستای دیوکلا سفلی همچنین به حادثه آتش سوزی که چند روز پیش در مکان دپو زباله رخ داد اشاره کرد و ادامه داد: هنگامی که این آتش سوزی اتفاق افتاد و دود و بوی بد تعفن تمام محل را در برگرفته بود اما کسی از عوامل شهرداری برای اطفاء حریق به این مکان نیامده اند .
** انباشته شدن روزانه 250 تن زباله در مکان دپو زباله
معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر در این جلسه گفت که بر اساس آمارهای رسمی روزانه 250 تن زباله در محل دفن زباله روستای دیوکلای سفلی انباشته می شود .
وی افزود : از این میزان زباله 180 تن مربوط به این شهرستان و مابقی مربوط به روستاهای اطراف و شهر ارطه است .
محمد بوداغی با بیان اینکه این قول را خواهیم داد که آهک پاشی در آن مکان هفته ایی یک بار انجام شود ، بیان کرد : البته خواهان ان هستیم تا برای رفع معضل ، مکان دپو زباله هر چه سریعتر تعیین و تکلیف شود.
معاونت خدمات شهری شهرداری قائمشهر در خصوص قرار گرفتن ماشین اطفاء حریق در محل دفن زباله گفت که به زودی برای اطفاء حریق ماشین بنز 911 در محل دپو دفن زباله مستقر خواهد شد تا از گسترش آتش هنگام آتش سوزی جلو گیری شود.
سرپرست شهرداری قائمشهر در این جلسه گفت که معضل سایت زباله در این شهرستان ، معضل چندین ساله است که برای حل این مشکل نیازمند بررسی و مطالعه است .
حمیدرضا خنکدار با بیان اینکه برای احیای کارخانه کمپوست زباله در این شهرستان کارهایی در دوره قبل انجام شده است ، افزود : در راستای حل این مشکل ما پیگیر اعتبار برای سرمایه گذاران هستیم.
رئیس محیط زیست شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه آنچه که هم اکنون برای مکان دفن زباله در این شهرستان جائز اهمیت است نحوه دفن زباله است، گفت: باید بتوانیم با فرهنگ تفکیک سازی زباله ، زباله های خشک از تر را جدا کنیم .
طی آمار رسمی در استان مازندران 70 درصد زباله ها تر و 30 درصد آن خشک است .
علی محمد دعاگو با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برای حل مشکل باید شیرابه ها کنترل شود گفت که همچنین راه دیگر برای حل این مشکل لایه بندی زباله ها و خاک پاشی بر روی زباله است تا مردم کمترین آسیب را متحمل شوند.
** آهک پاشی به صورت مداوم
فرماندار قائمشهر در این جلسه گفت که یکی از راه های حل این مشکل و کم شدن بوی بد زباله ، آهک پاشی به صورت مداوم در مکان دپو زباله است .
مهدی محمدی از شهردار قائمشهر خواست تا فردی در آن مکان مستقر و مسئولیت آهک پاشی را برعهده بگیرد .
وی با بیان اینکه همچنین انجام ماهی یکبار سم پاشی در این مکان بسیار حائز اهمیت است ، بیان کرد : این امر باعث می شود تا جلوی حشرات موذی در آن مکان گرفته شود.
شهرستان قائمشهر با روستاهای اطراف بیش از300هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.