به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین عسکریان ابیانه پنجشنبه شب در آئین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های نوین در علوم که در آمل برگزار شد ، افزود : باید قبول کنیم که با رشد سریع فناوری های نوین در دنیا ، امروز بیشترین ایجاد اشتغال در حوزه نرم‌افزار در حال شکل گیری است و می توان بزرگ‌ترین ثروت وابسته به آنها را در کشور جست و جو کرد.
وی ادامه داد : کشور ما در زمینه فناوری های جدید رشد خوبی داشته و دستیابی به دستاوردهای جدید در بخش های مختلف علوم و هم ردیف شدن با برخی کشورهای مدعی این بخش ، نشان از توجه مطلوب به زیرساخت های این بخش دارد.
معاون وزیر علوم گفت : امروزه در بسیاری از کشورها ، دروس بین رشته‌ای بسیار جایگاه دارد و مرز بین مهندسی و پزشکی قابل تشخیص نیست و اساسا مرزهای میان دانشکده ها در حال برداشته ‌شدن است و فرصت علم در آینده تغییر می‌کند.
** حدود 260 دانشمند یک درصد جهان عضو یوسرن
رئیس شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های یوسرن هم در این آئین گفت که این شبکه جهانی که هدف برداشتن مرزهای جغرافیایی برای علوم است ، هم اکنون پنج هزار و 300 عضو دارد که حدود 260 نفر از آنان به عنوان دانشمندان برتر و یک درصدی دنیا شناخته می شوند .
نیما رضایی افزود : یوسرن تاکنون توانست دانشمندان 65 کشور دنیا را جذب کند و توسعه این شبکه مجازی و علمی - تحقیقاتی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه مجازی جهان در حال گسترش است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، نخستین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در علوم (یوسرن) از روز سه شنبه 14 شهریور ماه به میزبانی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین شهرستان آمل آغاز شد و پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.
در این کنفرانس بین المللی سه روزه که در مرکز همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد ، پنج سخنرانی در حوزه مهندسی ، پنج سخنرانی در حوزه فناوری های نوین در حوزه سلامت و کشاورزی و چهار کارگاه حوزه علوم پایه توسط دانشمندانی از ایتالیا ، فرانسه ، سوئیس ، هلند ، سنگاپور و چهار نفر از دانشمندان برتر ایرانی برگزار شد.
بیش از یکهزار مقاله علمی به دبیرخانه این همایش بین المللی ارسال و پس از بررسی هیات داوران 522 مقاله پذیرش و بیش از 400 مقاله برتر انتخاب شد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.