به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه بابلسر در این آئین گفت : شهدای منا از انسان های وارسته و شایسته ای بودند که در اوج پرواز کرده اند .
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حادثه منا ، فاجعه بسیار تلخ و عبرت انگیز بوده است ، افزود : هرگز نباید حادثه منا فراموش شود و همه شهرها مسئول هستند تا با برگزاری این یادواره جنایت آل سعود را به اطلاع مردم برسانند.
وی ادامه داد : همچنین شرکت کردن مسئولان در چنین محافلی بسیار مهم است ، بنابراین همه باید تکلیف را بدانند و در عمل به تکلیف نباید کوتاهی صورت بگیرد.
امام جمعه بابلسر با بیان اینکه امروز در برابر شهدای منا از یک طرف جنایت هولناک رژیم آل سعود و از طرف دیگر مظلومیت حجاج نمایان شده است ، بیان کرد : زیرا این انسان های وارسته هنگامی که برای انجام وظیفه شرعی به خانه خدا رفته بودند ، در اوج مظلومیت و غربت به شهادت رسیدند.
قلی پور با اشاره به اینکه این حادثه فراموش شدنی نیست ، گفت : آل سعود هم باید بداند که ملت غیور ایران ، جنایات آنان را همانند جنایت های آمریکا هرگز فراموش نخواهد کرد و در حافظه تاریخی خود ثبت نگه می دارد.
وی از سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشری در قبال حادثه منا به عنوان تلخی دیگر این حادثه یاد و تصریح کرد : هنگامی که حدود پنج هزار مسلمان آن گونه غریبانه به شهادت رسیدند ، سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر بسیار دردناک بوده است .
امام جمعه بابلسر نقش برجسته ولایت فقیه در برابر جنایات آل سعود اشاره کرد و گفت : هنگامی که در این حادثه عده ای به شهادت رسیده بودند و سعودی ها اجازه انتقال پیکرها را به ایرانی ها نمی دادند اما یکی از مهم ترین عواملی که توانست پیکر مطهر شهدا را به ایران بازگرداند سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است .
در استان مازندران 48 نفر در فاجعه منا سال 94 به شهادت رسیدند که 22 نفر از حاجیان شهرستان قائمشهر بودند.
خبرنگار ک مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.