محسن جهانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این مرکز با مجوز رسمی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت یکی از صندوق های قرض الحسنه مازندران با در اختیار گذاشتن زمینی به مساحت یک هزار مترمربع برای این منظور آماده شده است .
وی هزینه صرف شده برای اجرای این مرکز علمی مازندران را 30 میلیارد ریال اعلام کرد.
جهانشاهی گفت : مرکز نوآوری و فناوری نخبگان موظف است تا برای کمک به خلق ، توسعه ، بهبود و ترویج انواع نوآوری و فناوری در قالب شرکت های کوچک و متوسط با رویکرد ایجاد هسته های فناور و در نهایت تشکیل شرکت های دانش بنیان با محوریت فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام کند .
رئیس بنیاد نخبگان مازندران افزود : ایجاد این مرکز می تواند بسترهای فعالیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز حمایت از نخبگان ، جوانان و اشتغالزایی فارغ التحصیلان و توسعه صنایع استان ومنطقه شمال کشور را فراهم آورد .
وی ادامه داد : آی تی و آی سی تی ، گردشگری ، صنایع نساجی و محیط زیست از حوزه های اولویت دار در مرکز نوآوری و فناوری مازندران به شمار می روند .
جهانشاهی ادامه داد : مرکز نوآوری و فناوری مازندران برای کمک به ایجاد انواع نوآوری در صنایع با ارزیابی و ارزش گذاری فناوری در صنایع ، پایش اختراعات ثبت شده ، مطالعات امکان سنجی و ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر بخشی از زیر ساخت ها و بسترهای حمایتی برای تولید محصولات نوآورانه را فراهم می کنند .
12 هزار نخبه دانش آموز ، دانشگاهی و برگزیدگان مسابقات علمی زیر پوشش بنیاد نخبگان مازندران هستند .
بر اساس آمارهای رسمی مازندران از لحاظ داشتن جوانان نخبه به تناسب جمعیش رتبه دوم و در فرار نخبگان از استان هم مقام اول کشور را دارد .
فردا 22 فروردین و همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به مازندران 30 هزار میلیارد ریال پروژه عملیات اجرایی آنها آغاز و یا به بهره برداری می رسد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.