به گزارش خبرنگار ایرنا ، رضا ازدکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به ۵۶ روستای مازندران که در روستای " ریکنده " قائمشهر برگزار شد ، افزود : تا پایان دوره فعالیت این دولت در سال ۱۴۰۰ هم حدود سه میلیون نفر دیگر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.
وی با اعلام این که تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم در کشور حدود یک میلیون نفر بود، اظهار داشت : در مجموع در دولت تدبیر و امید حدود ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستا از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند و از این پس نیز هر هفته حداقل ۳۰ روستا از آب شرب برخوردر خواهند شد.
وزیر نیرو گفت : هم اکنون ۷۶ درصد از جمعیت روستایی کشور از آب شرب برخوردردارند و تا پایان دولت دوازدهم نیز این رقم به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.
وی با اعلام این که میزان روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی سالم در ایران نسبت به میانگین جهانی حدود ۲۳ درصد بیشتر است ، توضیح داد : در حالی که میانگین جهانی در این زمینه ۵۳ درصد است ، ما در ایران به رقم ۷۶ درصد رسیده ایم.
اردکانیان با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور مجوز برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرح های آبرسانی روستایی ، افزود : این مجوز باعث سرعت گرفتن آبرسانی به روستاها شده است.

برخورداری حدود ۱۰۰درصد شهرها از آب آشامیدنی سالم  
وزیر نیرو همچنین از برخورداری حدود ۹۹.۹ درصد از شهرهای ایران از آب شرب سالم خبر داد و گفت : این در حالیست که این آمار در سطح دنیا ۸۵ درصد است و این نشان می دهد که ما در اجرای طرح های آبرسانی ۱۵ درصد از میانگین دنیا جلوتریم.
وی افزود : علاوه بر این ، ما در اجرای طرح های برقرسانی نیز از میانگین جهانی بالاتریم به طوری که ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹ درصد از روستاهای ما از برق برخوردارند و طرح های ما برای برق رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار و عشایر کوچ رو برنامه ریزی شده است.
اردکانیان گفت : در حال حاضر برنامه ما این است که عشایر کوچ رو ایران با تولید برق از انرژی خورشیدی ، از نعمت برق برخوردار شوند.

وزیر نیرو صبح امروز پس از بازدید از مناطق تحت تاثیر بحران برف استان گیلان به مازندران سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.