هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با ورود سامانه بارشی و سرد به این استان ، شهروندان طی دو روز آینده شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دما خواهند بود.

این در حالی است که مازندران روزهای گذشته هوای گرمی را پشت سر گذاشت و مردم این استان در اواسط فصل زمستان، گرمای تابستانه را احساس کردند و به طوریکه بیشینه دمای روز گذشته، شنبه ، در این استان به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

با وجود استقرار هوای گرم در مازندران ، اما اداره کل هواشناسی استان طی این روزها با صدور اخطاریه و اطلاعیه ها خبر از برودت هوا و کاهش دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گرادی داد و در توصیه های خود که بیشتر خطاب به کشاورزان و باغداران بود از آنها خواست تا برای محفوظ نگه داشتن محصولات و درختان خود از این شرایط جوی نامساعد، اقدامات لازم برای چیدن مرکبات و نیز پوشاندن نهال ها با نایلون را انجام دهند.

علاوه بر توصیه های متولی امور مربوط به پیش بینی هواشناسی به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران جلسه ای روز گذشته در اداره کل هواشناسی استان برگزار شد تا اقدامات لازم برای آمادگی و هوشیاری نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی برای مقابله با ورود این سامانه تصمیم گیری شود.

علی اصغر احمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در این جلسه حدود ۲۰ دستگاه اجرایی و امدادی که در زمینه مدیریت بحران فعالیت دارند و یا به نوعی زیر مجموعه های آنها می تواند از حوادث ناشی مسائل طبیعی دچار خسران شوند ، حضور داشتند.

وی افزود : جهاد کشاورزی، دامپزشکی، پلیس راه، اورژانس و راهداری از جمله اداراتی بودند که در این جلسه هماهنگی مدیریت بحران‌حضور داشتند و به هر یک از آنها اقدامات لازم برای مدیریت زیر مجموعه ها اطلاع رسانی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران توضیح داد : به طور مثال از جهاد کشاورزی خواسته شد تا به باغداران اعلام کند که نهال درختان جوان را بپوشانند و دامپزشکی از دامداران بخواهد آنها را به محل های امن منتقل کنند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلی روز ۲۲ بهمن ، گفت : با توجه به اینکه پیش بینی می شود مسافران زیادی در این ایام وارد مازندران شوند ، از پلیس راه خواسته شد تا ضمن تاکید به رانندگان برای به همراه داشتن تجهیزاتی نظیر زنجیر چرخ از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در جاده های برفگیر استان جلوگیری کنند.

احمدی گفت : امروز یکشنبه نیز اخطاریه در این خصوص از سوی این اداره کل صادر شد تا علاوه بر آمادگی نیروهای امدادی، هموطنان نیز از تردد غیر ضروری به این استان بپرهیزند.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه این سامانه تا روز سه شنبه این هفته در مازندران مستقر خواهد بود ، تا این روز نیاز است آمادگی های لازم را داشته باشیم تا مشکلی پیش نیاید.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که از اواخر شب گذشته جریان شمالی از سمت غرب وارد این استان شد و  این سامانه ضمن کاهش حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه ای دما، وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت را به دنبال خواهد داشت.

بنا به گزارش هواشناسی مازندران ، هم اکنون باد با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت در غرب استان در حال وزیدن است و این وزش باد از اواسط امروز مناطق شرقی و مرکزی استان را در بر می گیرد .

علاوه بر این درجه میانگین دمای هوای مازندران برای امروز ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شد و برای فردا که اوج سرمای هوای با ورود این سامانه خواهد بود دمای هوای استان به ۲ تا پنج درجه سانتی گراد خواهد رسید . 

رییس پیش بینی هواشناسی مازندران روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد : بارش ها از روز یکشنبه مازندران را دربر می گیرد و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود .

علی اصغر بسطامی  از تداوم کاهش دمای مازندران برای روز دوشنبه خبر داد و افزود: به طوریکه دمای هوای استان به ۲ تا پنج درجه خواهد رسید و در این روز در مناطق جلگله ای بارش مخلوط برف و باران را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.