سردار سید مهدی فرحی در دوازدهمین جشنواره علی اکبر(ع) که در ساری برگزار شد، افزود : امروز یکی از چالش های کشور بیکاری است که می تواند تهدید امنیت ملی باشد، ۳ و نیم میلیون بیکار در کشور وجود دارد که این خود یک چالش مهم کشور به شمار می رود.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: در حالی بیشترجمعیت کشور جوان است می بایست از فرصت و ثروت ملی استفاده شود و این ثروت در سایه بیکاری هدر نرود.

وی اضافه کرد : از دانشگاه ها نمی توان انتظار داشت که به تنهایی تحول در این زمینه ایجاد کنند و از این بخش می توان بیشتر در زمینه محفوظات کارکرد دید .

سردار فرحی با اشاره به اینکه مهارت ، کسری یا کمبود دانشگاهها است ، گفت : این مساله در دانشگاهها مغفول مانده است .

وی ادامه داد : برای این منظور قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۶ تشکیل شد و تلاش بر این است که از فرصت خالی سربازان همراه با حفظ امنیت مرزها برای مهارت آموزی استفاده بکنیم .

به گفته مسوول قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح با مهارت آموزی بدنبال آن هستیم سربازان ماهر برای اشتغال آماده بکنیم تا پس از فراغت از سربازی وارد جامعه شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۴۰۰ هزار سرباز از خدمت مرخص می شوند ، گفت : نیروهای مسلح وظیفه حفظ امنیت دارد و اشتغال و مهارت وظیفه نهادهای متولی است اما نیروهای مسلح برای مدیریت امنیت ملی وارد این عرصه شده است .

سردار فرحی افزود: بنا به نقشه راه مهارت آموزی سربازان پنج ساله است و این برنامه از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ می باشد .

وی ادامه داد : در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۵ درصد سربازان کشور تحت پوشش مهارت آموزی قرار می گیرند و در سال ۱۴۰۰ نیز ۸۵ درصد سربازان و در سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان زیرپوشش مهارت آموزی  می روند.

وی گفت: ۵۱۲ مهارت شغلی برای آموزش سربازان در نظر گرفته شد که بنا به شرایط بومی هر استان این مهارت ها ارائه می شود .

سردار فرحی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص جوانان و سربازان عنوان کرد : رهبری در ۱۰ سال اخیر ۲۷۰ تدبیر در خصوص سرباز اعلام کردند که از این تعداد ۶۳ تدبیر در خصوص مهارت آموزی سربازان است .

در جشنواره علی اکبر (ع) ساری از سربازان موفق که توانستند مهارت آموزی فرا بگیرند تقدیر شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.