روستای یوج یکی از مناطق ییلاقی دهستان سه هزار از توابع بخش خرم آباد شهرستان تنکابن است که تا مرکز شهر حدود ۴۷ کیلومتر فاصله دارد، اما به دلیل کوهستانی و سنگلاخی بودن مسیر دسترسی به این روستا ، تقریبا دو ساعت طول می کشد تا با خودرو به آنجا رسید.

این روستا با آب و هوای خشک و خنک در ارتفاع یکهزار و ۳۵۰ متری از سطح دریا واقع است و دامداری و کشاورزی از جمله مشاغل مردم بومی این منطقه به شمار می رود.

سال های گذشته آموزش و پرورش شهرستان تنکابن اقدام به احداث مدرسه ای در این روستا کرد تا شرایط مطلوب تری برای کسب علم و دانش برای دانش آموزان این منطقه دوردست فراهم شود، اما امسال و در آستانه سال تحصیلی جدید شرایط فیزیکی مدرسه برای دانش آموزان آماده نیست و آنها مجبور هستند در یکی از خانه های روستا ادامه تحصیل دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنکابن روز چهارشنبه با تایید این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت : دبستان امام حسن مجتبی (ع) روستای بالادست یوج به دلیل رانش زمین با خطرات احتمالی زیادی همراه بود و متاسفانه امکان حضور دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ وجود نداشت .

علیرضا سعدی پور افزود : با تمهیداتی که اندیشیده شد قرار است دانش آموزان در یکی از منازل روستای یوج به طور موقت اسکان یابند و به تحصیل علم و دانش بپردازند تا مدرسه جدید در سریعترین زمان ممکن احداث شود.

وی اظهار داشت : قرارگاه خاتم الانبیاء  بر اساس تفاهم نامه ای که صورت گرفت، خرید زمین و ساخت مدرسه را بر عهده گرفته و بزودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

سعدی پور با بیان اینکه تعلیم و تربیت در هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد ، افزود: برای برخی روستاهای دور افتاده این شهرستان که تنها یک دانش آموز داشت نیز یک معلم به همراه امکانات و کتاب درسی ارسال شد تا روند تعلیم و تربیت متوقف نشود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران حدود ۲۷ هزار دانش آموز دارد.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.