دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه تحقق "رونق تولید" لبیک به رهبری است بر حمایت جامعه کارگری و بازنشتگی و مردم بر این شعار رهبری با وحدت و همدلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مسئول ستاد هفته کارگر استان مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز قائمشهر با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر اسلام (ص) نشان از آن دارد که جامعه کارگری و بازنشستگان در جامعه اسلامی از جایگاه والایی برخوردار هستند.

نصرالله دریابیگی در توضیح نامگذاری روز کارگر گفت: اول می به عنوان روز کارگر به این لحاظ بوده است که در چهارم ماه می سال ۱۸۸۶، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح هم مجروح شدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر افزود: در حمایت از این کارگران سازمان بین المللی کار توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکیل شد که 11 اردیبهشت روز کارگر نامگذاری شد.

وی به شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نام گذاری سال 1398 به عنوان" رونق تولید" را می توان عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت دانست .

دریابیگی با یادآوری اینکه تشکیلات کارگری به جامعه روحانیت ارادت داشته و درشکل گیری انقلاب اسلامی به امام راحل لبیک گفته است،تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی تنها تشکیلات غیر دولتی التزام عملی به رهبر انقلاب در اساس نامه آن درج شده است؛ خانه کارکر است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تشکیل صنف کارگری به دستور مقام معظم رهبری شوراهای کار،انجمن صنفی کارگر،روزنامه کاروکارگر،خبرگزاری ایلنا و... بوجود آمده است که همه اینها با حق عضویت کارگری است.

دریابیگی از کارگران به عنوان سربازان گمنام در کشور نام برد که در تمام سطوح کشور با نظام جمهوری اسلامی همراه بوده اند .

وی به مشکلات جامعه کارگری پرداخت و گفت که بیش از 90 درصد از کارگران ما با مشکلات فراوان از جمله نبود امنیت شغلی،دستمزد پایین و بیمه مواجه اند.

دریابیگی به دیدار جامعه کارگری با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: حمایت از جوانان،کارگران  و عدالت اجتماعی از مهمترین سخنان رهبر انقلاب در این دیدار بوده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: در سال "رونق تولید " به عنوان پایه و اساس پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور ، ضرورت دارد از اجناس خارجی استفاده نکنیم.

وی با بیان اینکه تحقق "رونق تولید" لبیک به رهبری است بر حمایت جامعه کارگری و بازنشتگی و مردم بر این شعار رهبری با وحدت و همدلی تاکید کرد.

دریابیگی اخراج کارگران از کارخانه ها و تعطیلی این واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات جامعه کارگری نام برد.

وی به سیل اخیر کشور اشاره کرد و گفت: خانه کارگر در حمایت از سیلزدگان 10 هزار تومان از حقوق خود را معادل 8 میلیارد تومان به سیلزدگان اختصاص داده است.

دریابیگی همچنین اعلام کرد: در پی اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را خانه کارگر و کانون بازنشستگان استان در دیدار با فرمانده سپاه ساری این اقدام خبیثانه را محکوم کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.