به گزارش خبرنگار ایرنا، محله نوبنیاد در حاشیه شهر ساری یکی از مجموع 30 محله آسیب پذیر و کم برخوردار در حاشیه های زندگی شهری مازندران است که از دیرباز به عنوان منطقه آسیب پذیر شناخته شده و تعداد زیادی خانواده کم برخوردار را در خود جای داده است.
فقر از ابتدایی ترین مشکلات و شاخصه های این منطقه است که به دنبال آن آسیب هایی دیگر را نیز به همراه آورده و از دیرباز به عنوان منطقه ای مورد توجه برای مسئولان جهت رفع آسیب بوده از جمله بهزیستی به منظور پیشگیری از آسیب هایی که متوجه کودکان است این منطقه را در اولویت مناطق اجرایی برای طرح های حمایتی خود قرار داده است.
یکی از طرح های حمایتی بهزیستی در روزهای سرد زمستان توزیع لباس گرم با عنوان طرح 'لبخند زمستانه' برای کودکان کم برخوردار است که یا از نعمت خانواده بی بهره اند و یا خانواده های آنها استطاعت مالی برای تامین مایحتاج فرزندان را ندارند.
در این طرح که امروز با همراهی مسئولان کشوری و استانی سازمان بهزیستی اجرا شد به طور همزمان در سراسر استان بیش از 2 هزار بسته لباس گرم در محلات آسیب پذیر توزیع شد که سهم محله نوبنیاد ساری بیش از یکصد دست لباس گرم زمستانی بود.
گرمای لباس ها در سرمای هوای مسجد محل اجرای طرح در محله نوبنیاد و شعله های کم فروغ تنها بخاری این مکان از سرخی دستان سرما سوخته کودکان این منطقه کم نمی کرد، فضای سرد بود و کیک و شیر توزیعی بین کودکان هم از معصومیت فضا کم نکرد، اما با تمام این احوال کودکان خوشحال بودند، شادی که بیش از وسعت محدود انتظارات کودکانه آنها بود.
مراسم امروز باحضور کودکان و والدین انها برگزار شد که برخلاف سنت و سیره مسئولان سخنرانی طولان نداشت و بی مقدمه به سراغ گرم کردن قلب و جسم کودکان پرداخته شد.
اما آمارهای مدیرکل بهزیستی مازندران نشان از روند رو به رشد حمایت ها از اقشار آسیب پذیر بخصوص کودکان حکایت کرد.
**بلوغ بهزیستی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی
مدیرکل بهزیسشتی مازندران گفت که کشور در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بلوغ بهزیستی است و این موضوع مدیون اعتماد متقابل مردم و بهزیستی است .
سعید آرام با بیان اینکه بهزیستی مولود انقلاب برای حمایت و توانبخشی محرومین و آسیب دیدگان اجتماعی بوده است، افزود: دستاورد های بهزیستی دراین چهل سال قابل دفاع است و ان را می توان در محلات کم برخوردار دید.
وی گفت: عمده فعالیت های بهزیستی از طریق مردم و خیرین انجام می شود که نشان از سطح آگاهی اجتماعی جهت کمک به همنوع توسط مردم است و انتقال مسئولیت ها و مدیریت اجتماعی به دست مردم است.
مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: حدود 90 درصد از خدمات بهزیستی توسط مردم و خیرین انجام می شود و اثر بخشی آن نیز از سوی جامعه بیشتر لمس می شود که دستاورد بسیار مهمی برای عملکرد بهزیستی در انقلاب اسلامی است.
آرام همچنین به اقداماتی که امسال سازمان بهزیستی در مازندران با استفاده از ظرفیت های اجتماعی خود انجام داد اشاره کرد و گفت: یکی از این خدمات خرید بیش از 9 هزار بسته لوازم تحریر برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی در ایام تحصیلی با اعتبار 11 میلیارد ریالی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین تهیه بسته غذایی برای بیش از 22 هزار خانوار در ایام ماه مبارک رمضان هر کدام به میزان 150 هزار تومان از دیگر فعالیت های بهزیستی با کمک خیرین استان بود که در کنار آن این اقشار از مستمری دائم و بسته های حمایتی دولت نیز برخوردار شدند.
مدیرکل بهزیستی گفت: حتی بعد از تحریم های ظالمانه آمریکا که بهزیستی را در تهیه ابراز کمک توانبخشی با چالش رو به رو کرد، توانستیم با همراهی مردم و خیرین بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال پوشینه توان بخشی تهیه شد و در اختیار معلولین قراردارد.
بر اساس آمارهای رسمی در استان مازندران بیش از 250 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد حدود 50 هزار نفر معلولیت جسمی و حرکتی دارند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.