به گزارش ایرنا، محمد محمدپور عمران، شامگاه سه شنبه در جلسه رفع موانع تولید در شرق مازندران به میزبانی شهرستان نکا افزود: رعایت مسائل محیط زیستی از موارد و مسائل مهمی است که باید در صنایع رعایت شود و با وجود اینکه صنایع مازندران دارای بیشترین تصفیه خانه در کشور است، اما این صنایع همچنان نیاز به تصفیه خانه بیشتر دارند.
وی اظهار کرد: محیط زیست باید حفظ شود و این کار بر عهده همه ما نهاده شده است و صنایع هم باید در این بخش فعال تر از همیشه وارد شوند.
محمدپور عمران گفت: امروزه تولید با مشکلات فراوانی روبرو است که یک روزه حل و فصل نمی شود و در جنگ اقتصادی فعلی باید رعایت بسیاری از موارد انجام و برخی از مشکلات را تحمل کنیم.
** صنایع باید به سیستم پایش آلاینده مجهز شوند
مدیر کل محیط زیست مازندران در این نشست گفت: صنایع باید به سیستم پایش آلاینده مجهز شوند و پایش مناسب انجام شود.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: محیط زیست مانع توسعه نیست و همه سرمایه گذاران برای ما محترم هستند؛ اما باید ضوابط زیست محیطی رعایت شود.
وی بیان داشت: محیط زیست نگاه مثبت به مجموعه صنایع داشته و در کنار صنایع است و به همین جهت بازدیدهای دوره ای و سرزده را از واحدهای صنعتی در دستور کار دارد.
ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه باید پایش و نظارت در صنایع دائمی باشد؛ گفت: براساس قانون باید واحدهای صنعتی به سیستم پایش آلاینده مجهز باشند و در این بین واحدهای خاص که نوع فعالیت آنها آلاینده است و نیاز به مراقبت زیست محیطی بیشتری دارند به صورت لحظه ای پایش می شوند.
فرماندار نکا نیز دراین نشست در سخنانی با اعلام اینکه حمایت از سرمایه گذاران از موارد و مسائل مهمی است که در دستور کار است؛ یادآور شد: سیاست ما حمایت از سرمایه گذاران است تا در فضایی امن و آرام برای توسعه گام برداریم.
عبدالجواد توحیدی مقدم گفت: محیط زیست برای بشریت آفریده شده است و باید با نگاه مثبت حفظ شود و صنایع هم در این بخش باید بیش از پیش ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی باشند.
در این جلسه و بازدید، مشکلات زیست محیطی و آلایندگی شرکت های رهاسان و حلاوت نکا و موارد دیگر زیست محیطی مورد بررسی قرار گرفت.
1899 / 7332
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.