به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، این کارگروه در استانداری مازندران تشکیل شده و ریاست آن را حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر عهده دارد .
این کارگروه که تمامی دستگاههای مرتبط در آن عضور هستند وظیفه دارد تا تمهیدات لازم را برای مهیا کردن بستر پروازهای حمل بار هوایی فراهم کند.
کارگو اگر چه در تعریف کلی به جا به جایی بار از طرق مختلف هوایی، زمینی یا دریایی گفته می شود ولی به صورت خاص برای جا به جایی بار به صورت هوایی و امکانات مورد نیاز آن اعم از انبار، ترمینال و حتی هواپیما گفته می شود.
فرودگاه ساری با این که بزرگ ترین فرودگاه مازندران و تنها فرودگاه بین المللی استان است ولی کارگو ندارد در حالی که کارگو فرودگاه رامسر در غرب استان از سال 95 راه اندازی شد.
نبود بسترهای لازم برای حمل بار هوایی در مازندران یکی از حلقه های گم شده صادرات استان بویژه صادرات محصولات کشاورزی سریع الفساد است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در نشست پیگیری راه اندازی کارگوی فرودگاه دشت ناز ساری گفت: با توجه به همجوای مازندران با کشورهای 'سی آی اس ' و تولیدات متعدد این استان، ایجاد این ترمینال در فرودگاه ساری اهمیت آن را دو چندان می کند .
خیریانپور افزود: سالانه حدود هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از جمله مرکبات ، کیوی ، لبنیات ، گل و گیاه ، گوجه فرنگی ، خیار و انواع محصولات گلخانه ای ، گیاهان دارویی ، محصولات شیلاتی ، گل و گیاه و صنایع دستی در استان تولید می شود که قابلیت صادرات قابل توجهی دارند .
وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری انجام شده مبنی بر ارتقاء صادرات مازندران به سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم، نیاز است تا همه دست اندرکاران بویژه تشکل های بخش خصوصی برای تحقق برقراری حمل بار کارگو همکاری و اقدام کنند .
خیریانپور در این جلسه به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و خانه صنعت و معدن مازندران ماموریت داد در گام اول حجم و توان کالاهای صادراتی مازندران و استان های همجوار را برای استفاده از حمل بار به صورت کارگو از طریق فرودگاه ساری برآورد بکنند و پس از ارزیابی به مدیرکل فرودگاه های استان مازندران برای اقدامات بعدی اعلام کنند .
وی همچنین به مدیرکل فرودگاههای مازندران را ماموریت داد که برای مهیا سازی زیرساخت های حمل بار به صورت کارگو در فرودگاه ساری از جمله باسکول ، انبار، سامانه جامع ، سردخانه و غیره هماهنگی و اقدامات لازم را انجام داد.
اداره کل گمرکات مازندران و نمایندگی وزارت امور خارجه هم موظف شدند پیش بینی های لازم را در این زمینه انجام دهند.
خیریانپور به صادرات بیش از 538 هزار تن انواع محصولات به ارزش 339 میلیون دلار در گمرکات مازندران در 9 ماهه امسال اشاره کرد و افزود : قابلیت صادرات استان می تواند بیشتر از این میزان است که عمده صادرات تولیدات و محصولات استان مازندران از گمرکات استانهای دیگر کشورمان به سایر کشورهای هدف صادر شده که در آمارهای صادرات استان مازندران درج نشده است .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.