معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از وجود 30 میلیون پرونده ثبتی در بایگانی های ثبت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این آیین با اشاره به قدمت سازمان ثبت اسناد، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جزء معدود دستگاه هایی است که در چندین مولفه زندگی انسان تاثیرگذار است.

سهراب عزیزالهی با اشاره به فعالیت های سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه های مختلف، افزود:  فعالیت در حوزه مالکیت بر اموال غیرمنقول و زمین، حفظ مالکیت افراد در اختراعات، برندها و ثبت شرکت ها، ثبت ازدواج و طلاق و کسب درآمد برای دولت از جمله برخی اقدامات سازمان ثبت اسناد محسوب می شود.

وی به تغییر شیوه فعالیت سازمان ثبت از شیوه سنتی به جدید با حضور دکتر تویسرکانی و حمایت رئیس قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان کرد: تحول شتابنده ای در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته که کاملاً محسوس است و می توان از آن به عنوان یک انقلاب تعبیر کرد.

عزیزالهی با یادآوری تبدیل اسناد دفترچه ای قدیم به سند تک برگ، به همت کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک، افزود: امروز به کمک ثبت آنی، هر نوع معامله در کشور و هر وکالتنامه ای که صادر می شود در لحظه در سازمان ثبت قابل رصد است و امکان سوء استفاده در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه اجرای کاداستر را برنامه ای بسیار مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و گفت: سازمان مصمم است با حداقل توانمندی های موجود، کاداستر را به سرمنزل مقصود برساند؛ ضمن اینکه کاداستر با توجه به وضعیت جغرافیایی و طبیعت استان از اهمیت بسیار بالایی در مازندران برخوردار است که باید به عنوان یکی از محوری ترین اقدامات مدیرکل جدید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزالهی اظهار کرد: در حال حاضر 30 میلیون پرونده ثبتی در بایگانی های ثبت کشور وجود دارد که تا امروز بیش از یک سوم این پرونده ها آرشیو شده است و این حرکت باید ادامه یابد تا امنیت در حوزه مالکیت تضمین شود.

وی در خاتمه بر لزوم تکریم ارباب رجوع در نگاه، بیان و عمل در مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.

گفتنی است آیین تودیع و معارفه سازمان ثبت اسناد و املاک استان مازندران با حضور اعضای شورای قضایی استان، معاونین رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ساری، مقامات قضایی، مدیران کل دستگاه های اجرایی و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران برگزار شد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.