به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز رشد جامع واحدهای فناورانه که در ساری برگزار شد، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در استان مازندران تحت عنوان مهارت آموزی در حیطه و رشته های مختلف مشغول فعالیت هستند.
سهمیه مازندران برای طرح مهارت آموزی سه هزار و 500 نفر است.
طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی که یکی از زیرشاخه های طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) است، سال 96 ابلاغ و اجرایی شد.
آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا در صنایع دستی
، کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.
معاون استاندار مازندران همچنین با تاکید بر تجاری سازی یافته های علمی برای استمرار حیات و رشد آنها، گفت: باید به سمت ایده های جدید برای رشد، ارتقا، بهبود فضای کسب و کار و تولید بیشتر و استانداردسازی تولید حرکت کنیم، زیرا کیفیت سازی و رقابت پذیری جز با بهره برداری از یافته های علمی محقق نمی شود.
وی راه اندازی مراکز رشد را یکی از برنامه های مهم استان برای شهرستان ها خواند و افزود: در عصر دانایی قرار گرفته ایم و گریزی به این نیست که اگر تحول، رشد، توسعه، ارتقا و پیشرفت را می خواهیم باید دسترسی به علم و فناوری داشته باشیم و در این راستا مراکز دانشگاهی به عنوان تولیدکنندگان علم نقشی بی بدیل دارند.
خیریان پور بر اهمیت تجاری سازی یافته ای علمی تاکید کرد و ادامه داد: در کنار شد شرکت های دانش بنیان، باید برای ایجاد کسب و کار و تجاری سازی تولیدات و یافته نیز آموزش و تلاش شود.
وی گفت: اگر خواستار شکوفایی فعالیت نوآورانه در کشور و استان هستیم باید از دستاوردهای دانشگاه ها استفاده کنیم و بین علم و فعالیت های اقتصادی و تولیدی پیوند بزنیم.
خیریان پور تاکید کرد: باید ظرفیت های پژوهشی وطرح های پژوهشی و کاربردی را به سمتی سوق دهیم که در کنار کاربرد تجاری به کمک رفع نیازهای ضروری استان آید.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.