معاون استانداری مازندران تاکید کرد: شهرداران نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت کنند ، عدم انجام یک الزام قانونی تخلف اداری در ایفای مسئولیت خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حسن خیریانپور امروز در آیین گرامیداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار با بیان اینکه کتابها بوستان علما هستند و اینکه باید علم کتابت و نوشتن را به بند بکشیم اظهار داشت: داشتن جامعه سالم و توانمند دستیابی به علم ،دانایی و دانش است.

وی افزود: اگر در گذشته های دور صاحبان زور قدرت و صاحبان ثروت بودند امروز در عصر دانایی صاحبان علم از زور و ثروت برخوردار هستند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران به واژه تنوع اشاره کرد و تنوع در بخش های مختلف را از مزیت های استان مازندران برشمرد و گفت: هیچ یک از استان های کشور از این میزان تنوع برخوردار نیستند .

وی بیان کرد: استان مازندران از ظرفیت های متعددی برخوردار است می طلبد فرهیختگان و دانشمندان بر روی این توانمندی ها تمرکز کرده و آنرا نگارش کنند.

خیریانپور به فرمانداران شهرستان ها به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی تاکید کرد که در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند .

وی همچنین تاکید کرد تا فرمانداران زیر ساخت های لازم در جهت مشارکت خیران کتابخانه ساز را به خوبی فراهم کنند و اینکه ساخت و تجهیز کتابخانه  اختصاصی در کنار کتابخانه های عمومی ادارات، دانشگاه ها و مدارس در دستور کار آنان قرار گیرد.

خیریانپور به دستورالعمل پرداخت نیم درصدی شهرداریها از محل درآمد شهرداریها به کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: تحقق این قانون الزامی است بایستی شهرداران این الزام و تعهد قانونی را به نحو شایسته انجام دهند.

وی گفت: عدم انجام یک الزام قانونی تخلف اداری در ایفای مسئولیت خواهد بود بنابراین فرمانداران با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و شهردارانی که اقدام به پرداخت نکردند نخست تذکر و تاکید سپس به استانداری مازندران معرفی شوند.

به گزارش ایلنا، در آیین گرامیداشت روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار با حضور حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران  از فرمانداران تمامی شهرستانهای مازندران با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.