فصل شنا در استان مازندران همه ساله از اوایل خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و در راستای حفاظت از جان مسافران و گردشگران نیز طرح سالمسازی دریا با محوریت استانداری در اکثر شهرهای ساحلی اجرایی می شود.
غلام‌ علی فخاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح سالم سازی در سال جاری تاکنون 45 نفر در دریای مازندران غرق شدند که 80 درصد آنها در سواحل خصوصی و سواحل سنگچین رخ داده است.
وی تصریح کرد: 40 درصد از غرقی ها برای افرادی که به صورت دست جمعی در مناطق عمیق شنا می کردند، اتفاق افتاد.
فخاری گفت: یک هزار و 200 ناجی برای نجات جان شناگران در 252 کیلومتر از سواحل دریایی استان مازندران حضور دارند و ساعت حضور ناجیان غریق در طرح های سالمسازی دریا از ساعت 8 صبح تا 20است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در این مدت نیروهای کمیته پیش گیری از غرق شدگی دریا 9 هزار و 812 عملیات انجام دادند که این عملیات ها 3 هزار و 215 نفر را از غرق شدن نجات داد.
به گفته فخاری، همچنین در این مدت این نیروها به شش هزار و 478 نفر هم خدمات درمان سرپایی و انتقال به مراکز درمانی ارائه کردند.
مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و امسال در 96 نقطه آن طرح سالمسازی با هدف کاهش آمار غریق و ارائه خدمات به شناگران به اجرا گذاشته شده است.
آمار تلفات ناشی از غرق شدن در دریای مازندران در چهار سال گذشته با برنامه ریزی دستگاههای متولی به مدیریت استانداری رو به کاهش گذاشت.
پارسال 79 نفر در سواحل دریای خزر در مازندران جان خود را از دست دادند که 95 درصد آنان مسافران تابستانی بودند و از لحاظ تقسیمات جغرافیایی استان های تهران و سه گانه خراسان بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.