به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در همایش پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در سالن جلسات شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان افزود: توجه به بعد سیاسی، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و دینی و مذهبی از رسالت های نماز جمعه است.
وی نماز جمعه را آینه تمام نمای اسلام دانست و اظهار داشت: تبیین سیاست های دشمن، تبیین مواضع رهبری و نظام و بصیرت افزایی از رسالت های سیاسی نماز جمعه است.
امام جمعه خرم آباد بیان سبک زندگی و تبیین حقایق اخلاقی را از رسالت های تربیتی و اخلاقی نماز جمعه عنوان کرد و افزود: تحکیم پیوندهای اجتماعی بین مردم، ولایت و رهبری، تقویت اخوت و برادری و ترویج صله رحم از رسالت های اجتماعی نماز جمعه است.
وی همچنین ترویج فرهنگ ناب اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را از دیگر رسالت های فرهنگی نماز جمعه دانست و گفت: تقرب به سوی خداوند متعال و تاثیرگذاری بر قلوب مردم از آثار رسالت فرهنگی نماز جمعه است.
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: داشتن برنامه جامع و کامل فرهنگی، انتخاب روش های جذاب برای جذب جوانان، تقویت و گسترش ستاد نماز جمعه، آسیب شناسی و مسئولیت پذیری از وظایف اعضای ستادهای نماز جمعه در استان است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان نیز در این نشست اظهار داشت: نماز جمعه در 18 نقطه استان لرستان اقامه می شود که پنج مورد آن در مصلی ها و 13مورد دیگر در مساجد برپا می شود.
حجت الاسلام اصغر دانشی افزود: 9 مصلی در استان در حال ساخت است که 40 تا 60 هزار نمازگزار در طول هفته در شهرستان های مختلف اقامه نماز می کنند.
وی بیان کرد: میزان جوانگرایی جوانان در ستادها 45 درصد است و باید برای جذب بیشتر جوانان تلاش کرد.
دانشی تعداد خدام امر اقامه نماز در لرستان را 800نفر اعلام کرد.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.