حجت الاسلام محمد نوروزپور روز چهارشنبه در حاشیه معارفه مدیر جدید لرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 600 نوع نیت واقفان در کشور احصا شده که بیشتر آن درخصوص مراسم ماه های محرم و صفر است.
وی درخصوص اختلاف آمارها درباره تعداد بقاع متبرکه گفت: با راه اندازی سامانه جامع، بقاع و موقوفات در کل کشور به تفکیک استانی مشخص و این مشکل برطرف شده است.
مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در حال حاضر تعداد دقیق مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها با تعداد ائمه جماعت، خدام و هیات امنا در سامانه جامع وجود دارد.
وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از 10 هزار امامزاده در هشت هزار بقعه متبرکه دفن شده است، گفت: در حال حاضر بیشترین نیاز کشور که باید مورد توجه واقفان قرار گیرد در حوزه های بهداشتی و پزشکی است.

** بیمارستان وقفی بروجرد امسال بهره برداری می شود
حجت الاسلام نوروز پور افزود: تاکنون چهار بیمارستان تخصصی سرطان در تهران، شیراز، اراک و بروجرد با استفاده از اوراق مشارکت وقف در دستور کار قرارگرفته است که بیمارستان بروجرد امسال بهره برداری می شود.
وی تصریح کرد: اتاق های مشاوره وقف با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ وقف در امامزاده ها و ادارات اوقاف راه اندازی شده اند تا درخصوص نیازهای هر استان به خیران و واقفان اطلاع رسانی شود.
مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز چهارشنبه به منظور شرکت در آیین معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه لرستان به لرستان سفر کرد.
طی حکمی از سوی حجت الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در استان لرستان منصوب و از زحمات حجت الاسلام مرتضی خاکباز قدردانی شد.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.