به گزارش ایرنا، رضا آریایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: افراد غیر مرتبط و فاقد مهارت فنی و تخصصی کافی در طرح ها های عمرانی دخالت می کنند و افرادیکه مهارت کافی را دارند دخالت داده نمی شوند.
وی یادآور شد: شهرداری ها کار سختی دارند اما کسانی که وارد در این عرصه شده اند این مسئولیت را پذیرفته اند بنابراین باید کارهای مرتبط با شهرداری را به بهترین نحو انجام دهند.
آریایی با تاکید بر اینکه دقت دستگاهها بخصوص شهرداری ها در این زمینه باید بیشتر شود، گفت: در خیلی از طرح های عمرانی نواقص زیادی وجود دارد که با اهتمام دستگاهی می توان این مشکلات را تا حدودی رفع کرد.
وی افزود: چنانچه فردی بر اثر سقوط در چاله چوله های معابر عمومی و خیابان های شهر دچار آسیب های جدی شوند و به جمع معلولان در جامعه اضافه شود اگر از قوانین آگاهی داشته باشد و از شهرداری شکایت کند؛ شهرداری موظف به پرداخت دیه های سنگینی خواهدشد.
آریایی افزود:شهرداری ها موظف هستند نسبت به رفع نواقص و بهسازی معابر و آسفالت معابر اقدام کنند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: در خیلی از شهرداری ها معاونت های فنی وجود دارد که این معاونت های فنی نقش آنها چیست؟! در حالی که معاونت فنی دارای افرادی با تحصیلات و علم مرتبط است اما درمباحث طرح های عمرانی گفته می شود باید مشاور طرح تهیه کند که در واقع بیانگر این است که نقش معاونت فنی در اینجا مشخص نیست.
آریایی با تاکید بر رعایت استانداردهای مناسب سازی گفت: سالمندی و ناتوانی در انتظار همه ما قرار دارد بنابراین هر دستگاهی و هر مسئولی و هر شخصی در راستای رعایت مناسب سازی معابر اقدامی انجام می دهد در واقع اقدامی برای آینده خود انجام داده است.
وی گفت: ساختمان ها و بناهایی که طس سالیان گذشته ساخته شده اند قطعا مطابق با رعایت اصول مناسب سازی انجام نشده است که رفع این نواقص باید انجام گیرد اما در عین حال باید توجه داشت که ساختمان ها و بناهای در دست ساخت از همان ابتدا ملزم به رعایت این استانداردها شوند.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ساختمان ها و بناهای در دست ساخت نباید به شیوه های 50 سال پیش ساخته شوند گفت: در طرح های جدید باید باید حداکثر تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و نسبت به اجرای آئین نامه و قانون موجود در این زمینه نباید کمترین سهل انگاری اعمال شود.
وی با اشاره به اینکه سرویس های بهداشتی بیشتر دستگاهها و ادارات وضعیت نامناسبی دارند، گفت: گاه استفاده از این سرویس ها برای حتی افراد عادی هم ایجاد مشکل می کند.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی در رعایت مناسب سازی معابر گفت: فضای مجازی فرصت مناسبی است تا با استفاده از آن به تولید محتوا در راستای فرهنگ سازی در این زمینه پرداخت.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: هر روز مطالب جدید و ابتکارات زیادی در زمینه های مختلف صورت می گیرد که باید با دوره های آموزشی متناوب از این نواوری ها مطلع شد و اطلاعات خود را به روز کرد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.