به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان افزود: پیام رهبر معظم انقلاب در لحظات سخت و جانسوز زلزله برای مردم منطقه بسیار التیام بخش و مایه تسلی خاطر حادثه دیدگان بود.
وی اینگونه حوادث را آزمونی الهی خواند و گفت: این حادثه برای مردم کرمانشاه آزمون صبر و تحمل و برای مردم ایران آزمون همنوع دوستی بود و باید گفت که لرستانی ها در جریان این حادثه بسیار سخاوتمندانه به یاری هموطنان خود شتافتند.
وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش بیشتر دمای هوا در روزهای آتی اظهار امیدواری کرد که این کمک ها تا زمان حل مشکل آسیب دیدگان ادامه یابد.

**هر اقدامی علیه ایران و حزب الله موجب نابودی رژیم آل سعود خواهد شد
خطیب جمعه خرم آباد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه اقدامات اخیر عربستان در منطقه را توطئه ای غربی عربی دانست و گفت: هدف این اقدامات خصمانه اعمال فشار بر ایران و حزب الله لبنان است چرا که از این طریق سیاستمداران متحجر آل سعود میتوانند مدتی بیشتر در زیر سلطه آمریکا نفس بکشند.
وی با تشریح سیاست های خصمانه عربستان در منطقه افزود: جنایت و نسل کشی در یمن٬ تشکیل و حمایت از داعش٬ برگزاری رفراندوم در کردستان عراق و همچنین فشار بر نخست وزیر لبنان تنها بخشی از عملکرد رژیم آل سعود در منطقه است اما به لطف خدا همه این دسیسه ها تاکنون خنثی شده است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد به فرمان حضرت امام(ره) گفت: این واقعه نشان دهنده نقش بسیار برجسته حضرت امام (ره) در جریان هشت سال دافع مقدس بود.
وی آزادسازی سوسنگرد را نتیجه تدابیر حکیمانه امام (ره)٬ رشادت بسیج و نیروهای مسلح و مقاومت مردم دانست و افزود: بزرگترین درسی که همه ما از این عملیات گرفتیم درس مقاومت٬ ولایتمداری٬ بصیرت و دشمن شناسی بود.

** سیاست های پیامبر در دوران صدر اسلام همواره باید الگو قرار گیرد
امام جمعه خرم آباد به 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)٬ شهادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سالروز شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: رسول اکرم (ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی همواره چندین سیاست مهم را مدنظر قرار داد که از جمله مهمترین آنها می توان به حفظ وحدت بین مسلمانان٬ حفظ روحیه مقاومت در برابر دشمن و همچنین اصلاح سبک زندگی مردم اشاره کرد.
وی همچنین به اصول مهم در زمان حیات سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: مدارا و مهربانی با مردم و مقاومت توام با عزت در برابر حکومت جور و ستم از بارزترین اصول سیاسی و اجتماعی این امام بزرگوار بود.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.