در ادامه این مطلب آمده است: لرستان سرشار از منابع و ثروت های خدادادی است که می توان با برنامه ریزی در قالب اقتصاد مقاومتی و مدل توسعه بومی بخوبی از آنان در مسیر ایجاد اشتغال جوانان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.
انتظار نداریم در مدت زمان کوتاه یک یا دو ساله این مشکلات حل گردد اما معتقدیم تلاش صورت گرفته بستر مناسبی را برای رونق لرستان فراهم آورده است که رویکرد جدید و برنامه محوری می تواند جان تازه ای به روند توسعه لرستان دهد.
به سبب عمق محرومیت و بیکاری گسترده آمارهای کاهش نرخ بیکاری در چند سال گذشته ( برخی نمایندگان استان منتقد این آمار هستند ) اگر به آمار هم اعتماد کنیم بازهم به سبب عمق محرومیت و بحران شدید بیکاری جوانان خانواده های لرستانی نتوانسته اند آنرا احساس کنند.
آری بیکاری درد بزرگ جوانان لرستانی است. آقای استاندار !!! در هنگامه سفر به تهران بخوبی می توانید تجمع جوانان شهرهای استان را در میادین پایتخت مشاهده کردکه برای گارگر ی ساختمانی در انتظارند ؟!!
این استان از نظر سرانه درآمدی رتبه 28 کشوری را دارد در حالیکه در سرانه مصرفی رتبه سوم کشوری است که در این فاصله‌ها آسیب‌های خطرناکی نهفته است.
چرا بایستی در استانی با وجود ظرفیت ها و توانمندها در بخش های مختلف سرانه در آمدی آن در رتبه های آخر کشور باشد. شکی نیست بیکاری، اعتیاد و بزهکاری از جمله آسیب‌های است که مولود بیکاری و سرانه اندک در درآمدی است که در این زمینه برای پر کردن این فاصله و افزایش سرانه درآمد مردم بایستی تلاش شود.
استان لرستان در دوران دفاع مقدس استان جنگی محسوب نشد که به سبب استان نزدیک به استانهای مرزی و پشتیبان خسارت های فراوانی دید اما متاسفانه از امکانات دوران بازسازی بهره ای نگرفت.
در دوران سازندگی مدیران وقت نخواستند و یا نتوانستند بخوبی با ارز هفت تومانی برای توسعه صنعتی استفاده نمایند و در آن دوران به بهانه استان کشاورزی ازقافله صنعتی شدن جاماندیم و از فرصت بخوبی استفاده نشد.
در حالیکه استانهای برخوردار مشکلات زیرساختی توسعه را در آن دوران حل نمودند و امروز به دنبال امتیازات و امکانات مدرن هستند در لرستان هنوز به دنبال ایجاد زیرساخت های چون توسعه فرودگاه ، ارتباطات آزادراهی و ریلی هستیم و در دآور اینکه هنوز بسیاری از روستاهای ما از داشتن راه مناسب، آب شرب و گاز محروم هستند و مدارس کپری همچنان پابر جاست.
متاسفانه وزارت نیرو در تخصیص آب به لرستان اقدامی تبعیض آمیز دارد و تخصیص آب به لرستان در حوزه کرخه ناچیز است.
معتقدیم استان لرستان به اندازه کافی از افراطی گری ضربه خورده است.
افراط و تفریط ازجانب هر فرد و یا گروه سیاسی که باشد نه تنها به توسعه استان کمک نمی کند بلکه خود مانع جدی در توسعه استان به شمار می رود.
منبع :هفته نامه چکاد زاگرش
خبرنگار:علی معظمی **انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.