به گزارش ایرنا نعمت الله دستیاری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدختر افزود: آموزش و پرورش زیربنای فرهنگ تعلیم و تربیت است و ایجاد یک محیط با نشاط برای دانش آموزانی که در آینده سکان و مدیریت امور کشور را به عهده دارند از دغدغه های همه مسئولان است.
وی اظهار کرد: آموزش و تربیت دانش آموزانی خلاق، پرسشگر و متدین کار بسیار سنگینی است و برای این کار مهم نیاز است همه ادارات با آموزش و پرورش همکاری کنند.
امام جمعه پلدختر نیز در این نشست تعلیم و تربیت را از اساسی ترین بخش های معارف اسلامی و از مهمترین نیازهای شکل گیری شخصیت انسان دانست و گفت: مبانی تعلیم و تربیت باید اساس مباحث و مسایل دینی و اسلامی باشد.
حجت الاسلام محمد سوری افزود: کتابها و نرم افزارها نباید تالیف سایر کشورها باشند بلکه باید براساس مبانی اسلامی باشند و جوان انقلابی و شجاع اسلامی تحویل نظام دهند.
وی اظهار کرد: مبانی که از جهاد و شهادت فرار کند هیچ گاه نمی تواند جوانانی مانند شهید حججی تربیت کند؛ کسانی که اهل قلم و صاحب فکر و اندیشه هستند مباحث آموزشی را بر پایه آموزه های دینی تدوین کنند.
مدیر آموزش و پرورش پلدختر نیز گفت: کارگروه ثبت نام دانش آموزان و ساماندهی نیروی انسانی در آستانه سال تحصیلی جدید تشکیل شده است که امسال تعداد هشت هزار و 417 دانش آموز با 376 کلاس درس، 118 مدرسه و 493 معلم این سال آغاز می شود.
علی جودکی افزود: حدود یکهزار نوآموز پنج ساله در مراکز پیش دبستانی ثبت نام کردند وامسال نزدیک به ٢٠٠ نفر به جمعیت دانش آموزی شهرستان پلدختر افزوده می شود.
وی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش پلدختر هم اکنون یکهزار و 148 معلم شاغل و یکهزار و 330 بازنشسته دارد.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.