نرگس سپه وند- تهیه کننده هزینه می کند و بازیگر با روح و جسمش حقیقتی از زندگی آدمهای جامعه را به تصویر می کشد که هم خودش و هم جامعه آن را لمس کرده و حال زبان تصویر گویای ناگفته ها و نادیدنی هایی می شود که همه ما در زندگی دیده و چشیده ایم اما شاید فرصت نکرده ایم تاحتی نخواسته ایم یکبار از زاویه دیگر و عمیق تر به سبک زندگی و جامعه پیرامونمان توجه کنیم.
این روزها صندلی های سینما از استقبال خالی ست! بهای بلیط و نامناسب بودن سالن سینما و محتوا نداشتن فیلم ها بهانه خوبی نیست!
آیا زندگی و زاویه ای که کارگردان و مجموعه اش مقابل چشممان می سازد،کار کم اهمیتی ست!؟فیلم ها خفایای زندگی را بر ما آشکار می کند که با چشم بیناتر و نگاهی عمیق تر قدم برداریم.
سینما برای دو ساعت ما را مهمان زندگی می کند. یک زندگی رنگارنگ که شاید هرگز در دنیای واقعی زندگی آپارتمانی تکرار نشود. امرور روز سینماست.برای بزرگداشت این روز هم می توانیم سری به خانه سینما بزنیم.
شاید زمانی که مظفرالدین شاه به اروپا رفت و دوربین فیلمبرداری را دید آن را غنیمتی برای ثبت جوانی،غرور پادشاهی،اصالت ایران،چشم اندازهای زبیا و خیلی چیزهای خوب دیگر می دید.در دهه های گذشته سینما در ایران پر استقبال بود وخیلی ها خوب درخشیدند اما با روی کار آمدن تکنولوژی و سینمای خانگی، سینمای اصلی فراموش شد.بهترین حسن سینما این بود که شان کار بازیگر، ارزش فیلم و زحمتکشان این عرصه حفظ می شد.
فلسفه سینما داستان قوی ست که برخی ها معتقدند فیلمهای در حال اکران داستان خوبی برای جذب مخاطب ندارد شاید با تقویت این امر باز هم شور اشتیاق سینما به روال گذشته بازگردد. اما باید توجه داشت:قصه فیلم ها همیشه ضعیف نیست. اخیرا سینمای خانگی خوب جولان می دهد و قصه شهرزاد و سریال عاشقانه مهمان اکثر تلویزیون های خانگی ست.
با تهدید هزینه ها خود بازیگران هم به سینمای خانگی پناه آوردند. به اقتضای پیشرفت تکنولوژی و محدودیت حضور فیزیکی و صرفه جویی در زمان شاید دانلود فیلمها راه حل خوبی به نظر بیاید اما بعد فرهنگی سینما محو می شود!
دیروز عصر سینما استقلال خرم آباد میزبان ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران بود.فیلم سبزی با موضوع مادر زمین که مخاطب را وادار می کرد ساعتی به اهمیت زمین و زحمتشان عرصه محیط زیست فکر کند.بلیط هم رایگان بود اما علی رغم اینکه خبر آنلاین طی چند سری این جشنواره را اطلاع رسانی کرد، استقبال چندان زیاد نبود!
باید به آن دسته ای که دیروز علی رغم مشغله کاری، به سینما استقلال رفتند، گفت: شما از رسالت واقعی سینما و فرهنگ دیدن فیلم بیشتر از ما واقف هستید. درود ...
روز سینما گرامی بادپ

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739195
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.