کوروش ساکی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای هفت بسته طرح تحول سلامت موجب کاهش حدود 60 درصد پرداختی بیماران و کاهش قیمت 40 درصد تجهیزات پزشکی شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای افزایش فضای بهداشتی درمانی استان بیان کرد: در زمینه ماندگاری پزشکان متخصص، زایمان طبیعی رایگان و هتلینگ بیمارستان ها گام های بزرگی در استان برداشته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: درمان بیماران سرطانی لرستان در سال 92 وضعیت مطلوبی نداشت و تعداد تخت ها و امکانات بسیار محدود بود.
وی گفت: در بحث طرح تحول سلامت یک اختلال مالی درخصوص سازمان های بیمه گر وجود داشت و از طرفی سازمان بیمه گر 11 میلیون نفر جدید را به بیمه شده های کشوری اضافه کرد.
وی افزود: در حال حاضر کارانه پرستاران و پزشکان این استان حدود 9 ماه پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه منابع استان پاسخگوی ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی نیست، گفت: با توجه به اخذ مجوز بخش خصوصی و با بهره گیری از ظرفیت خیرین سلامت بویژه بنیاد نور، درپارکینگ بیمارستان شهید رحیمی مرکزشیمی درمانی احداث شد.
ساکی یکی از هنرهای علوم پزشکی لرستان را استفاده از انجمن های مردم نهاد در عرصه سلامت دانست و افزود: مشکل شیمی درمانی در لرستان مرتفع و با علم روز جوابگوی تقاضای مردم است.
وی بیان کرد: برای راه اندازی مرکز رادیوتراپی با همکاری و تعامل بانک ملی رادیوتراپی توسط بانک در استان خریداری شده است و در مدت هفت سال اقساط آن توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر با حضور یک پزشک رادیو تراپی ومدرن ترین روش ها و تجهیزات نوین برای استفاده رایگان بیماران متقاضی، این مرکز بدون هرگونه منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده است.
وی با اشاره به لزوم قید فوریت زمان در بخش های درمانی افزود: تا سال 92 به ازای هر یک هزار نفر هشت دهم تخت در استان وجود داشت در حالیکه میانگین کشوری 2.3 است.
ساکی ادامه داد: با بهره برداری از تخت های در حال احداث استان با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء یک هزار تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان افزوده می شود که با بهره برداری از این تخت ها میانگین استان به 2.6 و بیش از میانگین کشوری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر 2 بالگرد اورژانس هوایی در سطح استان مستقر شده است و با رایزنی های انجام شده یک بالگرد دیگر نیز به اورژانس هوایی افزوده خواهد شد.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.