به گزارش خبرآنلاین لرستان،جلسه برنامه ریزی برای ساماندهی دکه های مطبوعاتی خرم آباد با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد ، معاونت خدمات شهری شهرداری ،معاونت سازمان میادین و کارشناسان مطبوعات برگزار شد.

"اعظم روانشاد " سرپرست ارشاد خرم آباد در این جلسه گفت: دکه های مطبوعاتی باید با توجه به عنوان تابلو که بر روی آن ها هست بیشتر فضای خود را به فروش مطبوعات و نشریات اختصاص دهند در حالیکه برعکس بوده و در کنار فروش دیگر اقلام فضای کوچکی را به مطبوعات اختصاص می دهند.

وی افزود: لزوم نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت دکه های مطبوعاتی ایجاب می نماید دکه های مطبوعاتی از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مجوز فعالیت اخذ نموده باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد اظهار داشت : رسالت اصلی دکه های مطبوعاتی فعالیت های فرهنگی است ولی متاسفانه دکه های مطبوعاتی تخلفاتی همچون تغییر کاربری در فروش محصولات و افزایش سایز دکه ها و انجام بسیاری از تبلیغات شهری را انجام می دهند.

در ادامه جلسه آقای "محمدخانی "معاون خدمات شهری شهرداری خرم آباد گفت: شهرداری طی دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای ساماندهی دکه های مطبوعاتی انجام داده است و اظهار داشت کیوسک های مطبوعاتی یکی از مناظر مهم شهر بوده و همواره در دید شهروندان قرار دارد و به همین دلیل توجه به زیبایی آن ضروری است.

وی ادامه داد: تصمیم داریم تا طرح جایگزینی کیوسک های قدیمی با نوع جدید آن را در شهر اجرایی کنیم و در این پروژه نیز از طرح های زیبا و مدرن برای این کیوسک ها استفاده نماییم.

معاونت خدمات شهری شهرداری خرم آباد افزود: مطبوعات عامل توسعه و پیشرفت هر شهری محسوب می شوند و باید نسبت به توزیع و فروش این روزنامه ها در محلی مناسب اقدام کنیم که این امر سبب استقبال مردم از فرهنگ مطالعه روزنامه و مطبوعات خواهد شد.

وی همچنین بر شناسایی دکه های مطبوعاتی و تهیه شناسامه ،جلسه با دکه داران جهت ساماندهی تاکید نمود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 708048
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.