به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: فعال کردن کارگروه اشتغال به عنوان یکی از اولویت های مورد توجه در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شده که در همین راستا از همان روزهای آغاز امسال این سند تدوین و ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه 17 اولویت برای استان های پایلوت اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است گفت: از جمله این اولویت ها اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، توسعه پایدار روستایی ، گسترش مراودات تجاری با سایر کشورها، فعال نمودن واحدهای تولیدی راکد، حمایت از سرمایه گذاری داخلی، حمایت از سرمایه گذاری خارجی، شناسایی بازارهای هدف و توسعه صادرات غیر نفتی، افزایش نقش خدمات سرمایه گذاری و ستاد تنظیم بازار است.

**پبش ببنی 2 هزار هکتار توسعه باغات و هزار هکتار توسعه کشت گیاهان دارویی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان نیز گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در اراضی نیم دیم و اراضی شیب دار از جمله مهمترین برنامه های بخش کشاورزی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری است .
عبدالرضا بازدار گفت: امسال 2 هزار هکتار توسعه باغات در این اراضی در دستور کار قرار دارد که انجام این کار نیازمند 20 هزار میلیارد ریال است و علاوه بر آن ، کشت گیاهان دارویی نیز هزار هکتار با اعتباری 20 هزار میلیارد ریال طی سال جاری بعنوان برنامه های اقتصاد مقاومتی انجام خواهد شد.
وی گفت: توسعه سطح باغات باعث ایجاد اشتغال پایدار به تعداد 2 هزار فرصت شغلی و در بخش گیاهان دارویی و زعفران تعداد 140 هزار نفر روز اشتغال فصلی ایجاد می کند.

**همه روستاهای بالای 15 خانوار تا پایان امسال از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند
شهاب حیدری مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان نیز گفت: بنا بر تعریف برنامه های اقتصاد مقاومتی از مجموع 2 هزار و 876 روستای استان ، 2 هزار روستا که بالای 15 خانوار هستند از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.
وی گفت: هم اکنون هزار و 245 روستای لرستان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و در همین راستا سال گذشته 200 مودم رایگان در روستاهای استان توزیع شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.