به گزارش ایرنا محمد اصلانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته در شهرهای این استان 10 کیلومتر پیاده رو سازی صورت گرفته و در پارک‌ها نیز اقدامات مناسب سازی برای عبور معلولان انجام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: در بحث مناسب‌سازی شهرداری‌های بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز و الشتر به خوبی عمل شده است و سایر شهرداری ها هم نسبت به این مهم اهتمام کافی داشته اند به طوری که بنا بر ارزیابی سالانه لرستان به عنوان منتخب با کسب 100 امتیاز معرفی و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لوح سپاس دریافت کرد.
اصلانی همچنین گفت: مجموعه اقداماتی در سطوح معابر، پیاده ‎‌روها‌ و مبلمان شهری باید به گونه‌ای اعمال شود که افراد کم توان یا ناتوان جسمی بدون مددخواهی از دیگران بتوانند به زندگی و فعالیت روزمره خود ادامه دهند.
وی اضافه کرد: برای کاهش وابستگی افراد معلول در فعالیت های روزمره آنها باید طول شبکه‌های معابر و شریان‌های ارتباطی هر شهر مشخص شود که این کار از یک و نیم سال پیش آغاز شده و در پیاده‌روهای شهرها نوار زرد رنگی تعبیه شده است تا روشندلان با عصا به راحتی بتوانند عبور کند.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.