به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند عصرپنجشنبه در دیدار با سفرای کشورهای شرکت کننده در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در لرستان در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی لرستان افزود: کشورهای خارجی 12 میلیارد دلار در استان لرستان سرمایه گذاری کرده اند.
وی اظهار کرد: شرایط استان لرستان در زمینه منابع آبی٬ خاکی و همچنین زمین حاصلخیز بسیار عالی است که همین موضوع موجب سرمایه گذاری کشورهایی مانند هلند در ایجاد شهرک گلخانه ای در مجتمع کشت و صنعت لرستان شده است.
بازوند شرایط گردشگری در لرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ظرفیت های گردشگری لرستان باعث تبدیل شدن این استان از معبر به مقصد گردشگری شده است که در همین رابطه سرمایه گذاران فراوانی نسبت به حضور در این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.
وی به رشد 21 درصدی صادرات لرستان در سال 95 اشاره کرد و گفت: محصولات استان لرستان به 31 کشور جهان صادر می شوند و پیش بینی ما برای سال 96٬ رشد 30 درصدی صادرات از استان است.
استاندار لرستان برنامه های توسعه اقتصادی در استان لرستان را کاملا هم جهت با سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: خوشحالیم که این دیدارها و جلسات در سالی اتفاق می افتد که مزین به نام اقتصاد مقاومتی٬ اقدام و عمل است و این یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی مصمم به یک جهش بزرگ در عرصه اقتصادی کشور است.
سفیر تاجیکستان در ایران نیز به فعالیت بیش از یکصد شرکت ایرانی در تاجیکستان اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان همواره ارتباط تنگاتنگی در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته و دارند اما در مقطع کنونی به جرات می توان گفت وقت آن رسیده که به رویاهایمان در زمینه مبادلات اقتصادی و گردشگری بین 2 کشور جامه عمل بپوشانیم.
نعمت ‌الله امامزاده بر وجود اشتراک های فراوان زیست محیطی و تاریخی با استان لرستان تاکید کرد و گفت: تاجیکستان نیز مانند استان لرستان از ذخایر آبی فراوان و همچنین آثار باستانی بسیاری برخوردار است که همین موضوع می تواند به گسترش همکاری بین این کشور و استان لرستان در زمینه های کشاورزی و گردشگری کمک شایانی کند.
سفیر کرواسی در ایران نیز مهمان نوازی مردم لرستان در جهان را مثال زدنی خواند و گفت: از سفر به این استان زیبا شگفت زده ام و باید بگویم که لرستان یکی از زیباترین مناطقی است که تا به امروز دیده ام.
استریبور کیکرتس در ادامه سخنان خود از مسئولان ارشد استان لرستان سوالاتی در مورد فرصت های سرمایه گذاری در استان و همچنین برنامه های پیش بینی شده در حوزه گردشگری پرسید که این سوالات توسط مسئولان مربوطه به تفصیل پاسخ داده شد.
سفیر کشور فیلیپین در ایران نیز گفت: دولت جدید فیلیپین به تازگی فعالیت جدید خود را آغاز نموده است. وی افزود: از طرفی دروازه های سرمایه گذاری در ایران نیز گشوده تر از هر زمان دیگری است و به همین دلیل ما سخت در تلاشیم که با ایجاد بسترهای لازم٬ شرایط سرمایه گذاری در ایران و بطور مشخص استان لرستان را فراهم آوریم.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.