مجید یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 186میلیارد ریال از این میزان تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به 364 فقره طرح در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی ، طرح های آبرسانی و زراعت و باغداری پرداخت شده است.
وی افزود : در سال 95 با پرداخت 350 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، تعداد یکهزارو ٣٩٤ دستگاه ماشین آلات و ابزارهای کشاورزی شامل 270 دستگاه تراکتور ، 26 دستگاه کمباین و 54 دستگاه انواع ادوات و دنباله بندها در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.
وی ادامه داد : در سال 95 در شعب بانک کشاورزی استان لرستان و در راستای تقویت طرح های اشتغالزا ٢٦ میلیاردو ٤٠٠میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به تعداد 195 نفر از مددجویان کمیته امام(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شد.
یوسفی بیان کرد : در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید برای رونق بخشیدن و افزایش سطوح تولید درکارگاههای تولیدی بخش کشاورزی، بیش از 196 فقره تسهیلات به میزان 570 میلیارد ریال در قالب طرح های بهین یاب به بنگاههای کوچک و متوسط بخش کشاورزی و دامپروری شامل طرح های پرواربندی، پرورش گاو شیری، گیاهان دارویی، پرورش ماهیان سردآبی ، مرغداری، صنایع تبدیلی وتکمیلی پرداخت شد.
به گفته وی همچنین در این مدت 51 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز به 584 نفر از عشایر کوچنده استان برای جبران خسارت های ناشی از خشکسالی اختصاص یافت.
مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان افزود : در رابطه با بهینه سازی الگوی مصرف آب و افزایش راندمان آب در اراضی کشاورزی و همچنین تبدیل اراضی دیم به آبی نیز 226 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به بخش کشاورزی استان لرستان پرداخت شد.
وی گفت : همچنین مبلغ یکهزارو ٥٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک به منظور احداث گلخانه مدرن پرورش گیاهان گلخانه ای به نفع مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان تصویب شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 40 گونه از محصولات کشاورزی، دامی و باغی استان زیر پوشش بیمه کشاورزی است افزود : در سال 95 با پوشش سطوح بیمه زراعی ، دامی و باغی در میان کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان، ٣٩ هزارو ٦٥٩نفرازکشاورزان و دامداران استان محصولات خود را در صندوق بیمه کشاورزی بیمه کرده اند و در مدت زمان یاد شده مبلغ 112میلیارد ریال بابت خسارت وارده به بخش کشاورزی غرامت پرداخت شد.
٣٢١٠/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.