هشتمین جشنواره رهاسازی ماهی قرمز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر خرم آباد در محل دریاچه بوستان شاپوری خرم‌آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، این جشنواره هر ساله در پایان تعطیلات نوروزی و به همت شهرداری و شورای شهر خرم آباد برگزار می شود.

اجرای زنده موسیقی اصیل لرستان با حضور هنرمندان استان، برگزاری برنامه‌های شاد و سرگرم کننده با اهداء جوایز از برنامه های جانبی این جشنواره بود.

این جشنواره همه ساله با هدف صیانت از محیط زیست و کمک به حفظ حیات تعداد زیادی از ماهی های قرمز سفره هفت سین برگزار می شود که در عین حال حرکتی در جهت ایجاد نشاط و شادابی شهر و حفظ و اشاعه این فرهنگ در بین نونهالان و نوجوانان است.

رستم کوشکی عضو شورای شهر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در در توضیح خصوصیات و طرح اولیه این پارک افزود: این پروژه مشارکتی، پارکی بزرگ به مساحت 37 هکتار است و تمام پله‌ای تاریخی و آبشارهای لرستان در این پارک مینیاتوری شبیه‌سازی شده اند و به عبارتی می‌توان پارک شاپوری را لرستان کوچک نامید.

وی با بیان اینکه فاز اول پارک شاپوری به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: فاز اول به مساحت 17 هکتار و هزینه ای بالغ بر 260 میلیارد ریال هزینه داشته است.

وی اظهار داشت:  دریاچه هشت هکتاری بوستان شاپوری احداث و آبگیری شده است و انتظار می رود  تا پایان امسال فاز دوم و دریاچه طبیعی پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

کوشکی اظهار داشت: فاز دوم نیز به مساحت 20 هکتار است و زمین دریاچه آن تملک شده و با خریداری زمین های اطراف از مالکین فضای شهر بازی و پارک نیز برای استفاده همشهریان آماده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، پارک شاپوری خرم‌آباد بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری و هنری ایران است که در کنار پل تاریخی شاپوری یا «پل شکسته» احداث شده و ۶ پل تاریخی استان در کنار آن شبیه سازی شده‌اند.

وجود یک دریاچه در مجموعه این بوستان از دیگر ویژگی های شاخص این پروژه است و کمبود چنین پارکی علی الخصوص برای جنوب شهر خرم آباد کاملا محصسوس بود که در این راستا مشارکت شهروندان و مالکین و پرداخت عوارض که تنها منبع تأمین اعتبار شهرداری خرم‌آباد است می تواند در ساختن شهری زیباتر موثر باشد و با مشارکت بیشتر شهروندان، شهرداری خرم‌آباد بتواند با سرعت بیشتری پروژه‌های عمرانی خود را تکمیل نماید.

پارک شاپوری از زیباترین پروژه‌های گردشگری و فضای سبز کشور است که می‌تواند نقطه‌ای درخشان در کارنامه عملکرد شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری خرم‌آباد در 2 سال اخیر باشد.

بوستان بزرگ شاپوری با هدف تبدیل وضعیت لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری از پروژه‌های مشارکتی به‌شمار می‌رود.

ساماندهی " پل شاپوری"شاهکار معماری دوره ساسانیان و یگانه پل تمام سنگی جهان آرزوی دیرینه خرم آبادی‌ها و عاشقان لرستان بوده و اکنون که با همت و تلاش اعضای شورای شهر و شهردارخرم آباد این آرزو تحقق یافته و شهر خرم آباد را به شهر نمونه گردشگری ایران با مردمان متمدن، با فرهنگ و مهمان‌نوازش تبدیل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.