حجت الاسلام علی ارکبان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام همچنین طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بروجرد برگزار و برنامه های متنوع فرهنگی از جمله ایستگاه نقاشی و پاسخ به سوالات شرعی نیز در این اماکن برپا شد.
به گفته وی امامزاده احمد و خدیجه روستای ولیان با توجه به قرار گرفتن درمسیر کاروان های راهیان نور بیشترین زائر را در بین بقاع متبرکه بروجرد به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: شهرستان بروجرد دارای 17 امامزاده است که امامزاده جعفر، امامزاده ابوالحسن، امامزاده قاسم، امامزاده خالد بن علی، امامزاده احمد و خدیجه در روستای ولیان و امامزاده عسگر در روستای تپه مولا پر بازدیدترین هستند.
رئیس اوقاف و امور خیریه بروجرد بااشاره به عمبلکر این اداره در سال گذشته گفت: پارسال 16 وقف جدید در بروجرد ثبت شده که نسبت به تعداد واقفین در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.
حجت الاسلام ارکبان تصریح کرد: طی سال های اخیر واقفین در راستای نیازهای جامعه اقدام به وقف کرده اند به طوری که در سال 94کار احداث کلینیک تخصصی سرطان در زمینی به مساحت هفت هزار و 250 متر مربع و با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در سه طبقه در بروجرد آغاز شد.
شهرستان بروجرد بزرگترین و پرجمعیت شهر لرستان بعد از مرکزاستان است.
این شهرستان با 160هزار و 6 کیلومترمربع مساحت در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده که از شمال به شهرستانهای ملایر و نهاوند در استان همدان، از شرق به شهرستان شازند دراستان مرکزی، از جنوب به شهرستان دورود و خرم آباد و از غرب به سلسله و دلفان هم مرز است.
6052/6060
خبرنگار:آمنه صارمی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.