به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در جلسه شورای زکات لرستان در سخنانی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این شورا طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: زکات از مفاهیمی بوده که در آموزه‌های قرآنی و روایات مورد تاکید و سفارش قرار گرفته و کارکردهای زیادی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، معنوی، مذهبی و… دارد.

وی با بیان اینکه مؤمنان و صاحبان خرد و اندیشه تلاش دارند که در طول عمر در این مسیر، باقیاتی برای خود داشته باشند، عنوان کرد: واژه‌هایی مانند احسان، زکات و… به گونه‌ای جای خود را در میان جامعه باز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شکوه انفاق و زکات را در آیه ولایت می‌توان دید، گفت: آیه ولایت به واسطه این امر نازل شده است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به زکات مستحب و واجب، بیان داشت: حضرت علی (ع) بر این امر همواره اهتمام داشتند تا بتوان زندگی نیازمندان را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) وقتی هنگام رکوع انگشتر خود را به مستمند می‌دهد، به این معنا است که در جامعه اسلامی نباید نیازمند داشته باشیم و نیازمند نباید دست خالی برود، افزود: یکی از راههای این امر، اهمیت دادن به بحث زکات واجب و مستحب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ایجاد کمیته‌ای شامل جهاد کشاورزی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و…، گفت: این کمیته با نگاه به گذشته، افق‌های جدیدی در این مسیر را شناسایی کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی پرداخت زکات در استان، تصریح کرد: استفاده از دانش و تجارب استان‌های دیگر در زمینه جمع آوری زکات می‌تواند راهگشا باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و روش‌های هنری در فرهنگ سازی پرداخت، جمع آوری و توزیع زکات در استان، افزود: برگزاری جشن زکات، استفاده از ظرفیت روحانیون و… نیز مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بر لزوم پرداخت زکات در بین نیازمندان تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1413605
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.